K
Hej!

Jag har köpt en ny spis som har levererats med en kabel men utan stickkontakt. Jag har köpt en
E:ZO Stickkontakt som jag tänkte sätta på, men jag förstår inte riktigt vilken sladd som skall vart. Var god se bilderna. All hjälp uppskattas här! Stickkontakten har N, L1, L2, L3 och jord i mitten. Antar att blå sladd ska till N och grön/gul till jord, men den bruna då? Och skall det inte finnas en svart också, eller har jag helt fel? Uppskattar all er hjälp!

• Inuti en E:ZO Stickkontakt med märkningar för N, L1, L2, L3 och jordpunkt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Elektrisk kabel med blå, brun och grön/gul sladd utan stickkontakt mot en oskarp bakgrund.
    Skapa konto
Kabeln är för enfasanslutning. Vad är det för spis och vilka inkopplingsmöjligheter finns?

K
useless useless skrev:
Kabeln är för enfasanslutning. Vad är det för spis och vilka inkopplingsmöjligheter finns?
Det är en Electrolux spis EKI6051EOW och eluttaget i väggen ser ut så här:

• Väggmonterat eluttag för spis med Schuko- och Perilex-anslutningar.
    Skapa konto
tommib
Om det är en fullstor spis så ska den rimligen kopplas med tre faser.

Bild på inkopplingsanvisningen?

Köp hellre ett färdigt perilexsladdställ.

Den medföljande kabeln har du ingen användning för. Om du har köpt den i en butik med bättre servicenivå kanske du kan få den utbytt där.

Det brukar sitta en lapp med inkopplingsanvisningar på spisen. Lägg upp en bild på den.

Gå tillbaks till stället som sålde spisen och säg att du har fått med fel kabel. Ett sladdställ med perilexkontakt ska ingå till en 3-fasspis köpt i Sverige.

• Gilla
Bo.Siltberg och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.