Hej! Jag behöver lite hjälp från den samlade kunskapen på BH.
Jag har en taklampa som är kopplad till en takdosa (i själva verket bara tre kablar som sticker ner från taket. Denna taklampa och en golvlampa skulle jag vilja styra (tända, släcka dimra) från en strömbrytare vid dörren. I nuläget finns en strömbrytare där men jag vill som sagt på ett enkelt sätt kunna styra tvä lampor varav den ena är kopplad till en vägguttag.
För ändamålet har jag därför köpte en eycr-250 (trådlös mottagare dimmer för vanligt vägguttag till golvlampan), lwst-605 (väggsändare 2-vägs) samt wmr-250 (inbyggnadsmottagare dimmer för taklampan). Golvlampan vållar mig inga problem och troligen inte heller strömbrytaren (även om jag är osäker på hur jag skall sätta den på den plats där det just nu sitter den gamla strömbrytaren). Däremot blev jag väldigt osäker på hur jag skall koppla in inbyggnadsmottagaren. Är det någon här som har använt en sådan i kombination med en väggsändare? Jag kan bara hitta hur jag kopplar ihop den med en befintlig strömbrytare.
Edit: Om jag tolkar sid 3 i detta dokument
http://www.nexa.se/res/pdf/Lampa-och-laster.pdf korrekt så räcker det för mig att koppla in inbyggnadsmottagaren på fas mellan strömbrytare och lampa. De två små kablarna kan jag bortse ifrån då jag inte använder en befintlig strömbrytare? Den befintliga strömbrytaren kopplar jag bort och sätter den nya väggsändaren där istället?