Håller på att installera en ctc eco el och kommit till inkoppling av belastningsvakter.
Det jag undrar är hur man kopplar ihop belastningsvakterna med kabeln från pannan.
Belastningsvakterna:
3st med två kablar på varje brun och blå
1 vakt på varje fas det vet jag
kabeln från pannan en tele kabel med fyra trådar
är det någon som vet
Lukas
Det jag undrar är hur man kopplar ihop belastningsvakterna med kabeln från pannan.
Belastningsvakterna:
3st med två kablar på varje brun och blå
1 vakt på varje fas det vet jag
kabeln från pannan en tele kabel med fyra trådar
är det någon som vet
Lukas
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 443 inlägg
Du kopplar ihop t.ex den blå från varje strömtransformator och använder en gemensam ledare i telekabeln för dessa.
Detta bör framgå att installationsanvisningen för effektvakten i pannan.
Detta bör framgå att installationsanvisningen för effektvakten i pannan.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 24 443 inlägg
Det ser bra ut.
Återigen, har du ingen installationsanvisning så skaffa fram en!
Det bör rimligen inte finnas något krav på i vilken ordning de tre "faserna" kopplas in, om inte effektvakten av outgrundlig anledning är känslig för fasordningen.
Återigen, har du ingen installationsanvisning så skaffa fram en!
Det bör rimligen inte finnas något krav på i vilken ordning de tre "faserna" kopplas in, om inte effektvakten av outgrundlig anledning är känslig för fasordningen.
Till Bo
ursäkta mig, jo jag har en installationsanvisning, det står
på inkoplingsplinten
1 strömtrafo
2 strömtrafo
3 strömtafo
4strömtrafo gemensam
Jag gissar att tre de kablarna som går in i samma plint iproppskåpet skall in plint 4
Då blir det alltså bruna kablarna som går ihop so på bilden isockerbiten och sen vidaren med den blå kabeln som går in plint 4 på pannan
ursäkta mig om jag verkar snurrig
ursäkta mig, jo jag har en installationsanvisning, det står
på inkoplingsplinten
1 strömtrafo
2 strömtrafo
3 strömtafo
4strömtrafo gemensam
Jag gissar att tre de kablarna som går in i samma plint iproppskåpet skall in plint 4
Då blir det alltså bruna kablarna som går ihop so på bilden isockerbiten och sen vidaren med den blå kabeln som går in plint 4 på pannan
ursäkta mig om jag verkar snurrig