Hej

Jag har köpt en 5 armad taklampa och jag har lite svårt att klura ut hur jag ska koppla ihop sladdarna för att det ska fungera, jag bifogar en bild på hur jag har gjort nu men detta gav inget resultat.

20140219_230203.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Alla blå ihop och alla bruna ihop. Sedan en bunt till varje matande tråd.
 
  • Gilla
Yasir Amin
  • Laddar…
Jag har kopplat alla blåa och alla bruna ihop som du kan se på bilden där och sedan kopplat in en brun och en blå i en sån där "sockerbit"

Är det något jag missar? för det fungerar inte som jag gjort.
 
En brun och en blå sitter i sockerbiten i stället för att sitta ihop med de andra. Det är felet. Den ena matande tråden skall ha kontakt med alla blå och den andra skall ha kontakt med alla bruna i stället för bara en av var som det nu är kopplat.
 
  • Gilla
Yasir Amin
  • Laddar…
Klipp bort bägge "blåbären", koppla ihop alla fem blå trådar och den ena av matande trådarna i en enda punkt, koppla ihop alla fem bruna trådarna och den andra matande tråden i en enda punkt. Det får inte finnas någon oisolerad tråd, bägge matande trådarna är för mycket skalade.
 
  • Gilla
Yasir Amin
  • Laddar…
Nu tror jag att jag har gjort som ni har skrivit. 20140219_234733.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Är detta rätt?
 
Jag provade att tända lampan och det funkade fint nu! jätte tack för hjälpen! (y)
 
Kablarna måste längre in i dom vita hattarna , ingen koppar får synas utanför.
Den mittersta bruna är flera cm för långt ute (nr3 uppifrån) den svarta som går in till dom blå likaså.
Håll inte på dessa kablar om du mot all förmodan provar lampan innan åtgärd.:confused:
 
  • Gilla
Yasir Amin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.