Hej!
Tanken är att vi skall inreda vår kallvind och ändring av takstol samt installation av trapp kräver bygganmälan, fönstren på varje gavel kräver bygglov. Kommunens förslag var därför att samla allt i en bygglovsansökan.
Det börjar nu närma sig att skicka in underlag för bygglov till kommunen, enligt dem krävs ingen KA om jag inkommer med en bra kontrollplan. Någon som gjort liknande som har förslag på kontrollplan?
Tack på förhand
Tanken är att vi skall inreda vår kallvind och ändring av takstol samt installation av trapp kräver bygganmälan, fönstren på varje gavel kräver bygglov. Kommunens förslag var därför att samla allt i en bygglovsansökan.
Det börjar nu närma sig att skicka in underlag för bygglov till kommunen, enligt dem krävs ingen KA om jag inkommer med en bra kontrollplan. Någon som gjort liknande som har förslag på kontrollplan?
Tack på förhand
Kontrollplanen ska vara utformad specifikt för ditt projekt efter den riskbedömning som du har gjort. Har du inte kunskapen som byggherre kan du alltid kontakta en Kontrollansvarig och köpa någon timme av den personen för en korrekt Kontrollplan.
Tack för svar. Funderar starkt på att överlåta det också. Dock funderar jag på om kontrollpunkterna enbart behöver beröra konstruktionen av takstol, trapp samt montering av fönster eller om jag behöver ha med exempelvis el, ventilation etc. i just kontrollplanen för bygglovet.LaszloToth skrev:
El och ventilation behövs om det ska vara säkert och hälsosamt att vistas där 🤣M Maffebygg skrev:
Tack! Jag använde mig av kontrollplandirekt, troligen något liknande.L Lasse234 skrev:
Jag skulle aldrig ens överväga att köpa något som jag inte vet priset på i förväg. Skicka ett email till enklakontrollplaner och fråga om priset!Hemingway skrev:
Inte jag heller, så jag köpte inte, men fick då inte heller se ett pris. Såklart kan jag maila dem, men tänkte att det kunde gå att få ett snabbare svar här.P pmd skrev: