Rickard. Rickard.ag skrev:
Värdet influensers har för "företagen" är ju just att dom har makten att influera många andra personer till företagens produkter eller tjänster. Hade dom inte lyckats med det så hade det inte funnit några influensers.

Influensenserna som lyckas jobbar garanterat hårt och de tänker jag inte ens försöka ta ifrån dom men precis som i övriga livet så är rätt förutsättningar väldigt viktigt. Det är nog svårt att bli smink/mode influenser om man bara har råd med en "normal mängd" från dollar store t ex.
Ja jag har som sagt ingen koll på influensers och börjar du snacka smink så absolut ingen koll :crysmile:
 
Rickard.
T TheGame skrev:
Ja jag har som sagt ingen koll på influensers och börjar du snacka smink så absolut ingen koll :crysmile:
Jag skulle säga som förälder så är man tvungen att ha lite koll, inte så att jag sitter och kollar på det men lite påläst på fenomenet måste man nog vara.

Varför jag skrev smink/mode är egentligen bara för att det är det mest uppenbara "produkt influensers".

Egentligen är leksaker ett minst lika stort om inte större problem (har läst att reklam till små barn är bäst betalt på Youtube t ex) men det är annan historia ;)
 
Redigerat:
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Nej jag pratar om pöbeln som inte har råd.
Proletärer kanske borde hyra istället?
Om du avser att låna pengar för att byta bostad har du väl inte råd med den tänkta bostaden, att handla nått innan du kan casha det borde vara över din nivå?
 
F fribygg skrev:
Om du avser att låna pengar för att byta bostad har du väl inte råd med den tänkta bostaden, att handla nått innan du kan casha det borde vara över din nivå?
Ett bolån är ju dock lite bättre villkor på än ett Blancolån för att fylla ut handpennigen på en bolån som diskuterats.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ett bolån är ju dock lite bättre villkor på än ett Blancolån för att fylla ut handpennigen på en bolån som diskuterats.
Absolut, men varför låna om du redan har boende och kan ta ut 400' i utdelning ur bolaget?
Är inte rubriken - så kan du spara
 
F fribygg skrev:
Absolut, men varför låna om du redan har boende och kan ta ut 400' i utdelning ur bolaget?
Är inte rubriken - så kan du spara
Ett hus i sthlm kostar 15 miljoner just nu
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ett hus i sthlm kostar 15 miljoner just nu
Javisst, casha 15 millar om du kan .
Att skryta med utdelning från aktiebolaget imponerar inte på mig,.
Bank har man för smidiga transaktioner, bankaktier för att tjäna pengar på bolånekunder. Lånar man 15miljoner tror jag risken är stor att man tillhör kategorin bolånetorskar om det oväntade inträffar, skilsmässa, sjukdom, konjunkturnedgång, vänster/MP regering osv
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Javisst, casha 15 millar om du kan .
Att skryta med utdelning från aktiebolaget imponerar inte på mig,.
Bank har man för smidiga transaktioner, bankaktier för att tjäna pengar på bolånekunder. Lånar man 15miljoner tror jag risken är stor att man tillhör kategorin bolånetorskar om det oväntade inträffar, skilsmässa, sjukdom, konjunkturnedgång, vänster/MP regering osv
Det är inte skryt. Det är fakta. Utdelning har ett totalt skattetryck på 30 procent. Löneskatt runt 50. Det är svårt öka handpenning med 400k per år för de flesta. Så mitt tips är, starta bolag
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det är inte skryt. Det är fakta. Utdelning har ett totalt skattetryck på 30 procent. Löneskatt runt 50. Det är svårt öka handpenning med 400k per år för de flesta. Så mitt tips är, starta bolag
På skogen räknar jag med en beskattning på 28% på kapitalinkomsten, enskild firma
Mitt tips är att inte låna 15 mille för att bo, går det att amortera bort det innan du dör?
 
F fribygg skrev:
På skogen räknar jag med en beskattning på 28% på kapitalinkomsten, enskild firma
Mitt tips är att inte låna 15 mille för att bo, går det att amortera bort det innan du dör?
Jag ska inte låna 15 miljoner. Har en lgh värd 7-8 (2.6 i lån) och kapital att sätta in ovan på det.
 
Vad kom först hönan eller ägget?
För att ta ut 400 000 i utdelning i ett fåmansbolag krävs löneutbetalningar i storleksordningen att du kan spara en handpenning oavsett.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag ska inte låna 15 miljoner. Har en lgh värd 7-8 (2.6 i lån) och kapital att sätta in ovan på det.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
O Orvar777 skrev:
Vad kom först hönan eller ägget?
För att ta ut 400 000 i utdelning i ett fåmansbolag krävs löneutbetalningar i storleksordningen att du kan spara en handpenning oavsett.
Du får anställa, jag har en kille anställd som ger 50 procent av 840k (enligt huvudregeln). Och sedan min egen lön på det dessutom.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du får anställa, jag har en kille anställd som ger 50 procent av 840k (enligt huvudregeln). Och sedan min egen lön på det dessutom.
Så ditt tips till alla bostadslösa 20-åringar är att starta AB? Javisst, men rent statistiskt är det få företagare som går med så mkt i vinst. Kul om det går bra för dig men som ung krävs det en jäkligt bra idé för att lyckas, några kontakter har man inte i den åldern.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag ska inte låna 15 miljoner. Har en lgh värd 7-8 (2.6 i lån) och kapital att sätta in ovan på det.
Tråden handlar väl om att spara till kontantinsatsen?
Har du 5mille i eget kapital är du väl beroende av att ha 2 i årsinkomst för att låna resterande 10, det är rätt oekonomiskt i Sverige vad jag vet, mer än ett basbelopp ser jag inte varför någon skulle ta ut som lön per månad.
 
Tro mig, jag vet. Dock ett mycket märkligt inlägg i den här debatten.

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du får anställa, jag har en kille anställd som ger 50 procent av 840k (enligt huvudregeln). Och sedan min egen lön på det dessutom.
 
  • Gilla
Utsliten och utdömd och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.