Hej allihopa!
Jag har en kort fråga som någon nog kan svara på. Det gäller en kontaktor och brytare som sitter vid min varmvattenberedare. Det är en Hager ESC425 med en SBN116 brytare sidan om.

Jag tog av skyddshöljet för att se hur den var kopplad (tänkte få till en tidsstyrning av VVBn..) och såg då att matningen för både brytare och kontaktor kommer in på undersidan.

Vad som ser ut att vara L1 in på undersidan av brytare och går sedan från ovansida av brytaren till A2 på kontaktor för att styra till/frånslag. L2 och L3 går in på undersidan av kontaktorn för att därefter gå vidare till VVB'n.

Är detta okay, eller ska matningen alltid komma in från ovansidan? Har googlat man inte hittat någonting ang. hagerprylarna.

Tack på förhand!

Matningen kan vara på vilken sida som, vad som väljs beror på varifrån trådarna kommer (fysiskt) och vad det går vidare åt.
Det enda viktiga är att alla går åt samma håll på aktuell enhet (tex kontaktor).

• Gilla
Max52
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Matningen kan vara på vilken sida som, vad som väljs beror på varifrån trådarna kommer (fysiskt) och vad det går vidare åt.
Det enda viktiga är att alla går åt samma håll på aktuell enhet (tex kontaktor).
Hej!
Ahh kanon, tack för snabbt svar. Då kan jag fortsätta att sova lugnt, allt är i sin ordning helt enkelt. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.