Ofta spikar man fast dosorna med ganska långa spik i träreglarna men det finns också särskilda dosfästen. Kräver en del pyssel att flytta uttaget. Nytt hål för slangen genom regeln krävs. Har du inte stängt av strömmen eftersom uttaget sitter kvar??
Den dosan är för ingjutning och den ser ut att vara lite "udda" fastsatt. Rätt dosa har hål i sidorna som man använder när man spikar eller skruvar fast dosan i regeln. Köp en ny och rätt dosa. Gör ett nytt hål genom regeln för slangen som går till vänster. Koppla loss uttaget det första du gör sedan du skruvat ur RÄTT säkring.
Jo strömmen var av under arbetet👍J Josth skrev:
Ok låter som jag behöver få hit en elektriker 🤔
Patrick0327 skrev:
Ser ut som en vanlig eldosa som är spikad i regeln.E elmont skrev:Den dosan är för ingjutning och den ser ut att vara lite "udda" fastsatt. Rätt dosa har hål i sidorna som man använder när man spikar eller skruvar fast dosan i regeln. Köp en ny och rätt dosa. Gör ett nytt hål genom regeln för slangen som går till vänster. Koppla loss uttaget det första du gör sedan du skruvat ur RÄTT säkring.
https://www.elbutik.se/product.html...qvAzm8mm6RLtpW1IxNhk3I2CwEIWOiNQaAtemEALw_wcB
Det syns 3 stjärnskruvar i överkant på dosan, 2 vid slang/studs och en vid dosan. Vore doan fäst i regeln skulle det inte finnas någon orsak till dessa skruvar. Hur det ser ut på undersidan kan jag inte se.
Ps
jag tycker att det ser ut som IDEALPLASTs ingjutnadsdosa.
Ps
jag tycker att det ser ut som IDEALPLASTs ingjutnadsdosa.
Det är skpiköron på den, sitter även ett spikhål mella stutsarna. För att få bort den, så ta en större avbitare och intill regeln så syns spikarna, grepa och bryt ut en lite bit och den sedan, växla mellan spikarna, annars sgår dosan sönder. Återvinning går bra om den är hel.
Aha ska kolla på det ,tackarJ jonaserik skrev:
Jag gissar att skruvarna håller fast slangarna i dosan, ja ett riktigt hempatent.E elmont skrev:
Det kan eventuellt vara 20 mm stosar och 16 mm slang, därav skruvar som håller slangarna på plats.
Klicka här för att svara