Maskinen ger ifrån sig ett klonkande ljud. Ljudet kom först sporadiskt men nu så låter det typ vid varje varv som trumman snurrar. MEN endast om det är medium-mycket tvätt i trumman och låga varvtal (alltså inget konstigt ljud vid centrifugering eller om man snurrar trumman för hand eller tvättar bara ett par plagg). Jag har öppnat maskinen och kollat att inget sitter löst. Fjädringen verkar OK, inget som slår i bott eller så. Jag har även tagit loss valkarna och kollat att inget fastnat under trumman.
Nåt tips på vad det kan vara?
Och nästa problem - får inte dit valkarna igen i samma position som tidigare. De ska låsa sig i ett inre läge men jag lyckas inte med det. De liksom fjädrar tillbaka. Ta loss dom var lätt - dra dom mot sig och sen lossa. Någon som har tips kring det?
Maskinen är en Electrolux EWW1686HDW, knappt 4 år gammal.
Nåt tips på vad det kan vara?
Och nästa problem - får inte dit valkarna igen i samma position som tidigare. De ska låsa sig i ett inre läge men jag lyckas inte med det. De liksom fjädrar tillbaka. Ta loss dom var lätt - dra dom mot sig och sen lossa. Någon som har tips kring det?
Maskinen är en Electrolux EWW1686HDW, knappt 4 år gammal.
Skumt! Låter nästan som nått lager eller liknande. Prova dra runt trumman för hand på baksidan. Glappar det i nått läge mellan trumma/remskiva eller rem och motor?