Hej!
Jag funderar på att tapetsera bakom vår köksö, men det kanske ser konstigt ut att göra så? Tapeten ska isåfall sluta vid det blå strecket, innan dörrhålet. Vill göra så för att dels få lite liv där bakom, men tänkte även att det kan vara ett snyggt sätt att avgränsa mot resterande utrymme (öppen planlösning mot vardagsrum). När jag googlat för att få inspo så får jag bara fram fondväggar men då har man ju tapetserat hela väggen.. Har någon gjort något liknande som jag tänker? Eller om ni har någon annan input så tar jag gärna emot det🙂
Jag funderar på att tapetsera bakom vår köksö, men det kanske ser konstigt ut att göra så? Tapeten ska isåfall sluta vid det blå strecket, innan dörrhålet. Vill göra så för att dels få lite liv där bakom, men tänkte även att det kan vara ett snyggt sätt att avgränsa mot resterande utrymme (öppen planlösning mot vardagsrum). När jag googlat för att få inspo så får jag bara fram fondväggar men då har man ju tapetserat hela väggen.. Har någon gjort något liknande som jag tänker? Eller om ni har någon annan input så tar jag gärna emot det🙂
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 727 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 727 inlägg
Jag tycker det låter trevligt, särskilt om du väljer en tapet som innehåller färgen på skåpluckorna eftersom det ytterligare markerar att här är köket och där är vardagsrummet.
Vi har också öppen planlösning och har valt att ha tapet kring soffgruppen men i övrigt (bara mindre väggbitar) vitmålat.
Vi har också öppen planlösning och har valt att ha tapet kring soffgruppen men i övrigt (bara mindre väggbitar) vitmålat.
Hobbysnickare
· skaraborg
· 344 inlägg
Du har väl rätt att tapetsera som du vill i ditt eget hem. På tvären eller på sniskan om du känner för det. Eller rita egna tapeter med kulspetspenna eller vad 17 som helst. Allt kan ”se konstigt ut” för den som inte delar just den sortens smak, men vi är alla olika, och min smak är inte förmer än din.
Jo absolut är det så. Men just detta hade jag lite svårt att visualisera så ville ha lite input🙂ricebridge skrev:Du har väl rätt att tapetsera som du vill i ditt eget hem. På tvären eller på sniskan om du känner för det. Eller rita egna tapeter med kulspetspenna eller vad 17 som helst. Allt kan ”se konstigt ut” för den som inte delar just den sortens smak, men vi är alla olika, och min smak är inte förmer än din.