I förrådet som dom tidigare ägare inredda finns det väggmonterad hyllor. Saknade 2 st konsoler som jag antog vara Elfa men jag hade fel. På ena väggen är det Elfa men på den andra är det ett annat märke och jag vet inte vilket.
På bilden som jag skickar med så är A och B Elfa och man ser avståndet från ena hållet till nästa är ca 3,2 cm medan det andra märket (C och D) har ca 5,3 cm.
Är det någon som vet vilket det andra märket är? Som sagt behöver köpa 2 nya konsoler innan hyllorna ramlar ner...
Bildserie visar uppmätning av Elfa väggskenor med tumstock, etiketter och frågetecken för information.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du har ju EAN-koden (streckkoden)? Googlar man den så hittar man att det är ett system från Dolle. Finns på någon utländsk hornbach så det är inte så långsökt att tro att den funnits på svenska hornbach tidigare.

Det verkar gå att beställa från svenska Dolles webshop: https://www.dolle.se/shop/walk-in
 
  • Gilla
younso
  • Laddar…

Bästa svaret

mexitegel mexitegel skrev:
Du har ju EAN-koden (streckkoden)? Googlar man den så hittar man att det är ett system från Dolle. Finns på någon utländsk hornbach så det är inte så långsökt att tro att den funnits på svenska hornbach tidigare.

Det verkar gå att beställa från svenska Dolles webshop: [länk]
Stort tack, kom aldrig så långt in min tankar. Men ändå skumt att dom hade olika system i förrådet.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Du har ju EAN-koden (streckkoden)? Googlar man den så hittar man att det är ett system från Dolle. Finns på någon utländsk hornbach så det är inte så långsökt att tro att den funnits på svenska hornbach tidigare.

Det verkar gå att beställa från svenska Dolles webshop: [länk]
Dolle ville ha 195 kr i frakt för 2 metalbitar som kostar 22 kr st :(. Och söker man på bauhaus.se så verkar dom inte sälja sådana konsoler. Skall åka förbi för säkerhetsskull på lördag.
 
  • Gilla
Frusven
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.