Jag har en kompressor (STANLEY) som har fungerat bra under de år jag haft den även pm den är liten och kanske inte ett av dom dyrare märkena.
Men igår var det bara som att den la av med att bygga upp något tryck
Jag är själv inte så insatt och undrar därför om någon av er kanske vet vad just detta fel brukar bero på?
Men igår var det bara som att den la av med att bygga upp något tryck
Jag är själv inte så insatt och undrar därför om någon av er kanske vet vad just detta fel brukar bero på?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Ja som du säger så är det väl knappast lönt att lägga en endaste krona på den här men som du skriver kan det ju vara bra att veta vad som lämnat in!
Sedan måste jag väl börja se mig om efter en ny och då är det frågan om jag ska välja något annat märke av de här som är billigare eller är det samma "motorer" i alla kanske och lika dålig kvalitet?
Sedan måste jag väl börja se mig om efter en ny och då är det frågan om jag ska välja något annat märke av de här som är billigare eller är det samma "motorer" i alla kanske och lika dålig kvalitet?
K Keld skrev:
Nä den låter precis som tidigare men jag märkte att jag tappade trycket igår när jag höll på att sandblästra och sedan fick jag inte upp det igen. Spelar ingen roll hur länge den få stå på.
VidarH skrev:
Tror mer på kolvringarna, har du sandblästrat har du belastat den mycket, nya kolvringar finns som reservdel säkert, har kompressoroljan skötts, på biltemamodellerna förbrukar en del, dom blir varma vid lackeringNobbe_1 skrev:Jag har en kompressor (STANLEY) som har fungerat bra under de år jag haft den även pm den är liten och kanske inte ett av dom dyrare märkena.
Men igår var det bara som att den la av med att bygga upp något tryck
Jag är själv inte så insatt och undrar därför om någon av er kanske vet vad just detta fel brukar bero på?
[video] [bild] [bild] [bild]
Åkerteg
Jag kan inte hitta något som ser skadat ut
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lossa på röret och dom 4? bultarna uppe på toppen (silvrig), ventilerna är troligvis nån tunn plåt som funkar som backventil. men som Kabehusvagn skriver kan det vara kolvringarna, det kan du testa när toppen är av: Håll handen över cylinderloppet så det sluter tät. snurra sen på motorn med hjälp av fläktvingen( koppla ut strömmen först, det gör ont om man håller i en fläkt o motorn startar, jag har provat.Nobbe_1 skrev:
edit: lite sent
Membranen/ventilerna se är helt ok ut men jag vet ju å andra sidan inte exakt hur de ska se ut för att vara fungerande
K Keld skrev:Lossa på röret och dom 4? bultarna uppe på toppen (silvrig), ventilerna är troligvis nån tunn plåt som funkar som backventil. men som Kabehusvagn skriver kan det vara kolvringarna, det kan du testa när toppen är av: Håll handen över cylinderloppet så det sluter tät. snurra sen på motorn med hjälp av fläktvingen( koppla ut strömmen först, det gör ont om man håller i en fläkt o motorn startar, jag har provat.