En sån där lagom lördagskluring.
Har en Hilti PRI 2 sen ett tag. En äldre rotaitonslaser som jag fick till bra pris, fungerar väl och har stark laserprick.
Nöjd helt enkelt, gör jobbet fint.

Tänkte komplettera med en mottagare för att vidga rörelseområdet lite, planerade att köpa en universal för röd/635nm, men fick på tradera häng på en Hilti PRA 31 mottagare som har den långa sensorn och var lockad av smidigheten i den och bra pris. Tänkte att det var trevligt och att röda lasterprodukter ska vara tvärkombatibla, speciellt inom Hiltis egna sortiment trots viss åldersskillnad.

Men de verkar inte fungera ihop.
Jag vet inte mer om mottagaren än vad annonsen säger, dvs att den ska fungera, men kan inte bekräfta det själv.
Internet är rätt tunt vid lite googling idag, det verkar inte så så mycket om denna mottagarnen annat än reklam.

Misstänker att det är något med lasermodulation/pulsning som gör att de inte fungerar ihop.
Någon som har mer insikter och erfarenheter av denna kombination?
Kommer en annan universal eller märkesmottagare fungera med lasern om jag köper en sån?

Har du köpt den?
PRA skall vara till rotationslasrar. PMA heter hiltis till multilinjelasrar.
Din laser är av äldre modell men om du vill fråga så ring Hilti så får du svar på om dom passat alternativt så får du reda på vad du ska ha för mottagare till din laser

Jag har köpt den, en PRA31 (var billig så inte hela världen).

Undersökningen inför sträckte sig till att se att den användes ihop med PRE-3 rotationslasern som också var 635nm, så jag tog som att de borde fungera ihop trots lite åldersskillnad.

Svaret är iaf bekräftat. PRA31 har funktionen Puls ii Power som Hilti utvecklat för bättre detektering (?) vilket inte PRI-2 lasern har, så det var lite för stor åldersskillnad.

Behöver en mottagare från Hilti som är äldre, alt en annan lämplig mottagare för 635nm, vilket det finns en uppsjö av, så ska bara hitta en lämplig.

säger att det skall vara "PRA 20 laser receiver" för just den modelen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.