1 323 läst · 4 svar
1k läst
4 svar
Kommer det att växa?
Jag blev precis klar med vårat nya trädäck och blev jätte nöjd ca:35kvm. Det har tidigare varit plattor på större delen och lite gräs och rabatt. Jag tog bort alla plattor grävde bort gräset, rabatten och jämnade till marken. Jag la ut plattor sedan reglar 195*45 och sedan trallen med bara någon mm i mellan. Trädäcket är 24cm högt.
Skulle lagt fiberduk men jag läste att det inte kan växa något där. Såg bla. på bygglov att dom byggde trädäck på plattor direkt på gräsmattan skulle kolla igen men hittar inte det avsnittet.(eller minns jag helt fel)Men såhär i efterhand är det något jag ångrar.
Finns det någon som gjort något liknande och har det växt upp ogräs mellan trallen.
Tacksam för svar för det här ger mig huvudvärk.
Skulle lagt fiberduk men jag läste att det inte kan växa något där. Såg bla. på bygglov att dom byggde trädäck på plattor direkt på gräsmattan skulle kolla igen men hittar inte det avsnittet.(eller minns jag helt fel)Men såhär i efterhand är det något jag ångrar.
Finns det någon som gjort något liknande och har det växt upp ogräs mellan trallen.
Tacksam för svar för det här ger mig huvudvärk.
Japp, det kommer med tiden att växa, det är lögn att det inte kommer att växa nåt. Kanske tar ett par år, men tvärsäkert så kommer det upp allt mer å mer växtlighet...
Jag har gjort en "test" med sån där billig silverfärgad UV-beständig presenning. Inte för att UV-beständigt skulle behövas, utan bara för att den är starkare å tätare.
Å på snart 10 år finns inget gräs att tala om, så det verkar fungera fullt godtagbart.. Tror den finns att köpa hos t.ex Jula å Classe..
magentis.
Jag har gjort en "test" med sån där billig silverfärgad UV-beständig presenning. Inte för att UV-beständigt skulle behövas, utan bara för att den är starkare å tätare.
Å på snart 10 år finns inget gräs att tala om, så det verkar fungera fullt godtagbart.. Tror den finns att köpa hos t.ex Jula å Classe..
magentis.
Men när det växer hur ska man få bort det eller få stopp på växandet. PÅ bygglov byggde de trädäck direkt över gräsmattan undra hur det kommer sig att dom gjorde det där, tycker att dom borde göra rätt om någon.
Liknande trådar
-
Elpris chock? Ha! Det är vattnet som kommer knäcka oss
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Det kommer inget vatten i min utkastare
Vatten & Avlopp -
Köksblandare började rinna bara hett vatten och nu det kommer lite droppar bara.
Kök -
Var kommer vattnet ifrån och hur ska jag leda bort det?
Gräsmatta -
Kommer det att spruta vatten?
Tvättstuga