Hej. Tänkte försöka installera vår nya tvättmaskin. Under kranvredet på bilden finns ngn slags koppling till den gamla tvättmaskinen. Om jag skruvar bort den och försöker sätta fast den nya slangen kommer det spruta vatten då? Eller är det bara att köra?
Inte vad jag sett. Precis flyttat in. Men i och med att vredet ovan inte styr tillförseln av vattnet till kranen som tvättmaskinen ansluter till antar jag att tillförseln är konstant och att ventilprylen som sitter där reglerar det på ngt sätt? Någon som vet vad det är för typ av koppling?M mrsnhp skrev:
Skruva loss kopplingen från den gamla slangen och sätt på den nya. Skruvar du loss något på väggen så sprutar det vatten.
Ok. Känns som att den inte riktigt passar till den nya slangen men det är ju det enklaste sättet. Alternativt att jag tar hela den gamla slangen med kopplingar och monterar fast hela alltet på den nya maskinen. Trist med en gammal slang bara.Fotografen skrev:
Nippeln längst ut, passar inte den i den nya slangen?
Liknande trådar
-
Varför kommer det in vatten genom kaminröret
Tak & Vind -
Elpris chock? Ha! Det är vattnet som kommer knäcka oss
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Det kommer inget vatten i min utkastare
Vatten & Avlopp -
Köksblandare började rinna bara hett vatten och nu det kommer lite droppar bara.
Kök -
Var kommer vattnet ifrån och hur ska jag leda bort det?
Gräsmatta