3 315 läst · 4 svar
3k läst
4 svar
Kolsyrat vatten
Jag har testat, men är kanske fel person att uttala mig eftersom jag inte gillar bubbelvatten Men vad jag förstår tycker folk i allmänhet att det är ok så länge man är införstådd att det inte är bubbel i kvadrat och samma som Ramlösa. Det är en lättbubblad variant som till och med jag gillade.
Det finns bara den vad jag vet, fanns en separat kran tidigare men det var MA i samarbete med Aga som gjorde den med och endast för att man inte hade fått ordning på Izzyn.
Problemet var att mässingen i pipen slog sönder kolsyrebubblorna, man har löst det med en kort pip med plast invändigt. Ursprungstanken var ju såklart att kolsyrat vatten skulle komma ur samma pip som det vanliga vattnet.
Det finns bara den vad jag vet, fanns en separat kran tidigare men det var MA i samarbete med Aga som gjorde den med och endast för att man inte hade fått ordning på Izzyn.
Problemet var att mässingen i pipen slog sönder kolsyrebubblorna, man har löst det med en kort pip med plast invändigt. Ursprungstanken var ju såklart att kolsyrat vatten skulle komma ur samma pip som det vanliga vattnet.
Tycker det är väldigt löjligt och onödigt med kolsyrat vatten. Inte smakar det något vidare annorlunda heller. Det är ju i princip bara vatten och koldioxid. Koldioxid är för övrigt en växthusgas och bidrar till den globala uppvärmningen och den vill väl alla vara med och påverka.. NOT.. I läsk förstår jag att det gör skillnad men för att bubbla till kranvattnet så nej tack.
Medlem
· Stockholm
· 1 392 inlägg
Det här var ju jättegammalt men så dumt så jag bara var tvungen att svara....raveper skrev:Tycker det är väldigt löjligt och onödigt med kolsyrat vatten. Inte smakar det något vidare annorlunda heller. Det är ju i princip bara vatten och koldioxid. Koldioxid är för övrigt en växthusgas och bidrar till den globala uppvärmningen och den vill väl alla vara med och påverka.. NOT.. I läsk förstår jag att det gör skillnad men för att bubbla till kranvattnet så nej tack.
Koldioxid bidrar ju givetvis bara till den "globala uppvärmningen" när den kommer som biprodukt från förbränning av fossila bränslen. Annars är koldioxid en gas som finns naturligt i luften och som du andas varje dag.
GIVETVIS använder inte AGA och andra producenter av koldioxid på flaska fossila bränslen i framställningen. (I alla fall inte direkt)
Nej men om man har fångat in den och har den på flaska så behöver man ju inte släppa ut den för det. http://www.miljoportalen.se/luft/klimat/att-fanga-och-lagra-koldioxid