Ser ut som tätskikt/membran är skadat.
Går det fixa utan att riva upp hela golvet?
Går det fixa utan att riva upp hela golvet?
Redigerat:
Moderator
· Stockholm
· 52 423 inlägg
Bilden är svårtolkad. Men jag tycker det ser ut som tätskikt saknas helt. Den vita ytan vi ser, verkar vara brunnens plastyta. Men jag kan se fel.
Är detta möjligen på bottenplan? Med risk för tillskjutande fukt underifrån? I så fall behöver det inte vara fel att tätskikt saknas. Är det inte så, så är det ett MEGA fel.
Här skall finnas en brunnsmanschett, en gummiduk som skall gå ned i brunnen och klämmas fast mot insidan av brunnen av klämringen (den grå).
Är detta möjligen på bottenplan? Med risk för tillskjutande fukt underifrån? I så fall behöver det inte vara fel att tätskikt saknas. Är det inte så, så är det ett MEGA fel.
Här skall finnas en brunnsmanschett, en gummiduk som skall gå ned i brunnen och klämmas fast mot insidan av brunnen av klämringen (den grå).
Kan man laga utan att bryta upp hela golvet?H hempularen skrev:Bilden är svårtolkad. Men jag tycker det ser ut som tätskikt saknas helt. Den vita ytan vi ser, verkar vara brunnens plastyta. Men jag kan se fel.
Instämmer, svårt att avgöra. Röda inringade området är antydan till manschett, men den verkar inte gå runtom? Om inte någon har kladdat på något för att täcka den, men vore ju konstigt.H hempularen skrev:Bilden är svårtolkad. Men jag tycker det ser ut som tätskikt saknas helt. Den vita ytan vi ser, verkar vara brunnens plastyta. Men jag kan se fel.
Nej det går generellt inte att laga tätskiktet utan att behöva göra om hela badrummet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder