Ser ut som tätskikt/membran är skadat.
Går det fixa utan att riva upp hela golvet?
 
  • Oren diskho med synliga smutsavlagringar och vatten, behov av rengöring, grå kakelplattor runtom.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
4774
?
 
Bilden är svårtolkad. Men jag tycker det ser ut som tätskikt saknas helt. Den vita ytan vi ser, verkar vara brunnens plastyta. Men jag kan se fel.

Är detta möjligen på bottenplan? Med risk för tillskjutande fukt underifrån? I så fall behöver det inte vara fel att tätskikt saknas. Är det inte så, så är det ett MEGA fel.

Här skall finnas en brunnsmanschett, en gummiduk som skall gå ned i brunnen och klämmas fast mot insidan av brunnen av klämringen (den grå).
 
H hempularen skrev:
Bilden är svårtolkad. Men jag tycker det ser ut som tätskikt saknas helt. Den vita ytan vi ser, verkar vara brunnens plastyta. Men jag kan se fel.

Är detta möjligen på bottenplan? Med risk för tillskjutande fukt underifrån? I så fall behöver det inte vara fel att tätskikt saknas. Är det inte så, så är det ett MEGA fel.

Här skall finnas en brunnsmanschett, en gummiduk som skall gå ned i brunnen och klämmas fast mot insidan av brunnen av klämringen (den grå).
Kan man laga utan att bryta upp hela golvet?
 
H hempularen skrev:
Bilden är svårtolkad. Men jag tycker det ser ut som tätskikt saknas helt. Den vita ytan vi ser, verkar vara brunnens plastyta. Men jag kan se fel.

Är detta möjligen på bottenplan? Med risk för tillskjutande fukt underifrån? I så fall behöver det inte vara fel att tätskikt saknas. Är det inte så, så är det ett MEGA fel.

Här skall finnas en brunnsmanschett, en gummiduk som skall gå ned i brunnen och klämmas fast mot insidan av brunnen av klämringen (den grå).
Instämmer, svårt att avgöra. Röda inringade området är antydan till manschett, men den verkar inte gå runtom? Om inte någon har kladdat på något för att täcka den, men vore ju konstigt.

Nej det går generellt inte att laga tätskiktet utan att behöva göra om hela badrummet.
Närbild på smutsig diskho, vatten rinner ut, röd markering visar orenheter och beläggningar. Behöver rengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Enligt mig är det vita tätskiktet. Det ser ut som det brukar göra. Med fix, tätskiktslim, silikon samt lite annat kladd. Inget som tyder på några skador, men inte heller något som går att säga annat om heller.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.