Han hörde faktiskt av sig nyss och talade om att ett nytt kort anlänt men inte koden och sa att han hoppades att det skulle lösa sig till veckan.
Den som lever får se
 
  • Gilla
Modig och 3 till
  • Laddar…
T
Har han betalat ännu?
 
T Ejmelie skrev:
Har han betalat ännu?
Nej jag tänkte avvakta den här veckan och se om han hör av sig självmant men det verkar ju dåligt med det...
 
nino nino skrev:
Ja är pengarna borta så är jag såklart lågprio och vill man dessutom gör rätt för sig så kommer man ju tillslut blir förbannad på en som gnager på om "skit" lite därför jag dragit mig för att trycka på och "hota" med uthängning

Men när vi träffades så berättade han om att han blivit av med 80'€ för några år sen då kortet blev kapat... :thinking:
Det gör att jag har lite svårt att smälta den här kapningen...
Låter helt osannolikt. Ett kort som tillåter 800’ Skr(80’€) i kredit (Amex gold el platinum) står också för stölder och du förlorar inget. Det finns väl ingen som använder ett betalkort kopplat till ett bankkonto som innehåller 800’. Helt säkert lögn. Han ljög om funktionen. Du får inget kvitto. Lämpligen flyttar han utomlands. Lämpligen är han pank just nu. Klassisk blåsning.
 
T
Antar att han inte har betalt något ännu?
 
T Ejmelie skrev:
Antar att han inte har betalt något ännu?
Nej...
 
Nu surnade jag till
Är det polisanmälan man ska göra för bedrägeri eller en stämning?
Någon som kan guida mig rätt.

Nu har han inte fått lön sen i våras så det känns ju som rent slitstark alltihop
 
oavsett vad du gör så gäller det ju att du har bevis på allt. Polisanmälan ger ju ingenting. Det är ju inget brott begånget direkt.
Kvitto och inspelningar eller mail på allt är ju det som gäller. Annars har du ju ingenting att komma med om motparten väljer att blåneka till allt i en ev tvist.
 
Har ju all messenger kontakt där han gång på gång säger att det är snart ordnat och att han ska fixa det.
Måste vara "värt" en del?

Om man tar det som stämning då ska man väl sikta in sig på det det kostar att fixa inte på hela grejen?
Då går det dessutom som småmål
 
Sälj ”skulden” till någon som bor nära och kan driva in den, dela 50/50 om det kommer in något,
 
  • Haha
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
Känner inga med skinnvästar tyvärr annars hade jag nog kunnat göra det
 
nino nino skrev:
Känner inga med skinnvästar tyvärr
Vill du vara riktigt elak får du väl vända dig till ett inkassoföretag! :cool:

Skämt åsido, minns inte detaljerna i denna tråd men anser du att någon är skyldig dig pengar så skicka en räkning och gå sedan vidare till kronofogden och slutligen tingsrätt om så behövs. Det är väl gången i grova drag. Någon annan är säker bättre påläst kring formalian runt att driva in en skuld.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
B
nino nino skrev:
Nu har han inte fått lön sen i våras så det känns ju som rent slitstark alltihop
Ursäkta lite OT, men det ser ut som att någon rättstavningsfunktion fått fnatt. Jag förmodar att ordet som skulle in var skitsnack?
 
Om du anser att han otvistlgt är skyldig dig pengar - öppna ett ärende hos kronofogden.
Om du anser att han har brutit ett avtal som ni har - skicka in en stämningsansökan.

Går ärendet till kronofogden kommer han troligtvis att betala.
Annars måste han bestrida det. I så fall har ni du en tvistig fordran. Då får du skicka in en stämningsansökan.
 
  • Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
B Blazermannen skrev:
Ursäkta lite OT, men det ser ut som att någon rättstavningsfunktion fått fnatt. Jag förmodar att ordet som skulle in var skitsnack?
Ja det stämmer bra det
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.