Hej.
Om 4-5 månader får vi (förhoppningsvis) solceller på våran tak. En Växelriktare Sungrow SG15RT blir det.
Dock vill jag redan nu, kunna övervaka den momentala
förbrukningen och logga den samt utnyttja mot Tibber.
Mätaren som jag får i samband med installationen saknar anslutning mot PULSE. Detta har jag kobtrollerat med Sjöbo el. En kompatibel, får vi någon gång 2025!
Vilken manick jan jag ansluta för att ta del i förbrukningen i mobilen? Vad rekommenderar ni mig att göra?
Bifogar foto på nuvarande central/mätare.
Edit. Idag kollar jag förbrukningen med en gammal IKEA mätare som läses av i bostaden på en separat skärm.
Hur lösa mitt problem?
Om 4-5 månader får vi (förhoppningsvis) solceller på våran tak. En Växelriktare Sungrow SG15RT blir det.
Dock vill jag redan nu, kunna övervaka den momentala
förbrukningen och logga den samt utnyttja mot Tibber.
Mätaren som jag får i samband med installationen saknar anslutning mot PULSE. Detta har jag kobtrollerat med Sjöbo el. En kompatibel, får vi någon gång 2025!
Vilken manick jan jag ansluta för att ta del i förbrukningen i mobilen? Vad rekommenderar ni mig att göra?
Bifogar foto på nuvarande central/mätare.
Edit. Idag kollar jag förbrukningen med en gammal IKEA mätare som läses av i bostaden på en separat skärm.
Hur lösa mitt problem?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har Shelly hemma. Tänkte skaffa denna https://shelly.cloud/products/shelly-3em-smart-home-automation-energy-meter/ för att hålla koll på delar av förbrukning i huset. Den har bara aldrig hamnat högst upp i prislistan än...
Liknande trådar
-
Hjälp! Tryckte på test för att kolla jordfelsbrytare
El -
Viktiga saker att kolla upp i undersökningsplikten?
Köpa & Sälja hus -
Vad önskar du att du hade kollat upp bättre inför ditt första husköp?
Köpa & Sälja hus -
Husunderhåll - Hur kollar man status på huset
Byggnadsvård -
Hur kollar man upp ägarhistorik på fastigheter i Kroatien?
Juridik