Har en B&D som jag skall gå tillbaks med. Funderar nu på antingen en Stanley för 618:- på lunaguiden eller en Zircon i500 för 698 på Classe.

Har ett hus med mestadels väggar uppbyggda av tretex, spånt och regel. Dvs det är lite avstånd till eventuella reglar, el etc. Därför tror jag mig behöva en rejälare regelsökare. Någon som kan ge ngt tips om dessa sökare eller liknande?

Lite data om Zircon:
Up to 3/4 in. (19 mm) in Stud Scan mode
Up to 1-1/2 in. (38 mm) in DeepScan mode
Up to 1-1/2 in. (38 mm) for copper in Metal Scan mode
Up to 3 in. (76 mm) deep for rebar in Metal Scan mode

http://www.zircon.com/SellPages/ScanAndSensor/MS-OneStep/PDS/MS-OneStep_Specs.html

Stanley hittar jag inget data om tyvärr. Har de ngn hemsida?

OK! Skall kolla dem med. Blå är väl ganska dyr? Men den gröna kan ju vara bra för mig.

P-plats.se skrev:
Jag fick en Black & Decker i julklapp och den har inte används många gånger...
...litar inte på den för fem öre!?  >:(
Samma här... Testar dem inte sina grejer innan B&D börjar sälja dem?

Är det förresten samma sak med alla regel/el-sökare eller är det bara B&D´s som är totalt värdelös?

Märkligt att B&D är den vanligaste i butikerna, men har inte hittat ngn på forumet som litar på den :). Skall definitivt lämna tillbaka min efter drygt 1 år innehav utan att använda den.

Jag testade en blå Bosch på brädgården och skulle inte våga lita på den heller. Bosch har dock en seriös variant med LCD-display, men då kostar det någonstans runt +7 loppor..

Är det nån som vet hur dessa regelsökare fungerar? Är det radar eller ;-)

Har själv en Zircon med både vanlig scan, studscan osv och med digital/grafisk display. Kostade väl 995 på clasO för ett antal år sedan. Litar inte så mycket på den om jag inte kan verifiera någon regel i väggen först so test. Ibland ger den fullständigt tokiga utslag trots bara 13 mm gips och 12 mm OSB med vanliga träreglar bakom trots att det står att den ska ta upp till 7,6 cm i deep scan eller något sådant... Känns ofta lika säkert att knacka med knogen och lyssna på ljudet ;)

Hej!
Jag köpte en Bosch PDO Multi i somras och är faktiskt ganska nöjd med den. Trodde att den flippade ur ett tag, när den började pipa som som tokig och detektera metall på ett jättestort område. Sedan kom jag på att det satt ett element där....på andra sidan av väggen...

http://scaptocs.bosch-pt.com/boptoc...uage=sv-SE&ccat_id=46950&prod_id=9994

Finns även en produktspecial där under bilden som är värd att titta på.

Se även denna tråden (iofs bara en till som har uttalat sig):
http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=19004/1#1

/ Jocke

Som vanligt blir det dyrare och dyrare när man börjar undersöka marknaden. Så nu är vi uppe i 850:- för en grön Bosch. Borde finnas något bra test på olika regelsökare så att man kan jämföra dem. Det är ju ganska lätt att testa dem på olika typer av väggar och sedan se vilka somär pålitliga.

Jag har den blåa, DMF 10 Zoom. den kostar väl en tusenlapp ungefär och har varit till stor hjälp när jag ska hitta reglar i tak och vägg. Däremot varnar den för elledningar precis överallt, så den funktionen verkar inte helt precis.

Kolla Byggole, dom tar 449 för stanley sökaren. Köpte en själv och den verkar funka bra...

Ett tips!

Köp en supermagnet för 750:-

Diameter Höjd Vikt
75 mm 20 mm 660 gram

Förutom att den lyfter 200Kg med allt nytta det kan innebära på tomten i sjön osv..så hittar den plättlätt allt skruvat/spikat i väggar och golv !

Som exempel så städade jag lite med den runt vedbon, dvs svepte den över gräset i en pendelrörelse medans jag sakta gick framåt.
Resultatet på 30min blev tre 12l hinkar fyllda med diverse spik och plåtjox, plus en bilstötdämpare och en krossad vedspis.
Dämparen och spisen flög inte upp ur backen men det gör allt smått...

TorpAnders skrev:
Ett tips!

Köp en supermagnet för 750:-

Diameter Höjd Vikt
75 mm 20 mm 660 gram

Förutom att den lyfter 200Kg med allt nytta det kan innebära på tomten i sjön osv..så hittar den plättlätt allt skruvat/spikat i väggar och golv !

Som exempel så städade jag lite med den runt vedbon, dvs svepte den över gräset i en pendelrörelse medans jag sakta gick framåt.
Resultatet på 30min blev tre 12l hinkar fyllda med diverse spik och plåtjox, plus en bilstötdämpare och en krossad vedspis.
Dämparen och spisen flög inte upp ur backen men det gör allt smått...

Var hittar man en sådan goding...?

TorpAnders skrev:
Jag köpte den här..säkert finns någon billigare om man letar efter magnetfabrikanter med direktförsäljning.
Men kvalitetsmässigt så verkar dessa bra!

[länk]
Man tackar och bugar!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.