Har det mesta i maskinväg i Makita så jag har samma laddare och batterier. Men denna kunde jag inte motstå! Har provat den tidigare och den passar mig perfekt för monteringar, liten smidig och lätt.

Har inte så stora händer och då är det en klar fördel att den har batteriet under och inte i handtaget. Jag tycker det blir lite bättre balans också jämfört med de som har batteriet i handtaget. Den saknar chuck, men det gör den bara kortare och det ser jag som en fördel. Extra plus för belysningen som täcker runt spindeln och inte bara från ett håll som de flesta andra har.

Mer prisvärd skruvdragare tror jag är svårt att hitta just nu.
 
Jag sprang iväg och köpte deras motsvarande slagskruvdragare 1295:-, klart nöjd än så länge, har inte testat vad den klarar men för mina behov så känns den perfekt, drog en 80*5s skruv utan problem tills skallen försvann.
Liten och lätt.laddar snabbt, Bra känsla, att det är 1.3A 10.8V känns bara som en fördel då den blir liten och lätt.
 
Jo jag köpte en jag med, kompletterade med en byxkrok dock:). Gillar smidigheten och den är
ett grymt bra komplement till en större maskin. Sen att den kom med hård väska och dubbla
batterier är ju ett plus.
/
M
 
trojlee skrev:
Jo jag köpte en jag med, kompletterade med en byxkrok dock:). Gillar smidigheten och den är
ett grymt bra komplement till en större maskin. Sen att den kom med hård väska och dubbla
batterier är ju ett plus.
/
M
Var hittade du byxkroken? Fredells kunde inte (eller ville inte...) beställa en.
 
artickelnummer:
krok: N026657
skruv: N042665
dessa finns med på sprängskissen som ligger i den hårda lådan som dragaren ligger i. Beijer beställde hem åt mig, klart värt...går att montera på både höger och vänster sida...
/
M
 
Toppen, tack! Nu borde det gå bättre!
 
Jag var också tvungen att åka iväg och köpa en idag. Har precis börjat med altanbygge, så den kommer att få jobba. Kändes perfekt i handen och dubbla batterier. Känns klockren.
 
Jag jämför denna med flera andra 10-voltsmaskiner.
När jag läser spec. på den så har den ett vridmoment på 8 Nm och flera andra har på 30 Nm. Upplevs den väldigt svag? Eller har de lyckats mäta vridmomentet på olika sätt, hur man nu kan göra det... ;-)
 
Tycker inte den känns svagare än ex Fetool CXS som jag också har. Det går inte att jämföra den med Makita 14v men det är inte riktigt samma typ av jobb de är tänkta för.

DeWalt brukar väl generellt vara snåla med Nm, men de orkar ändå rätt bra i verkligheten.
 
Den är svagare än dom andra 10,8v maskinerna, enbart pga utväxlingen.
Den varvar väl ca 900rpm om jag minns rätt jämfört med andra på 300-400rpm på lågväxeln.
Men den kan ändå dra i en 5x100 skruv utan att dö helt.

Vill du ha mer ork så kolla på DCD710S2 istället. 2-växlad och chuck.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.