Hej!
Sitter och funderar på att köpa kyl och frys, skulle gärna ha en med vatten och is dispenser.
Har kollat en hel del på samsung som vad det verkar ligga lite i framkant, men även har en väldigt tilltalande design.

Har ett ganska litet kök och det skulle idag passa perfekt med ett side by side just nu, skulle även passa bra för att spara en del utrymme när jag bygger om köket. MEN det finns inga bra ikea skåp för side by side vad jag förstår.

Har tänkt kolla på två separata men då finns det ingen frys med is och vattendispenser vad jag förstår? Eller? Behöver jag det eller finns det någon vattenautomat som är bättre att ha, kanske även med kolsyra?

Vill gärna ha bra tips, budget ligger väl mellan 15-20kkr ungefär.

Med vänlig hälsning, Kim
 
Tänk på att vatten och is tar mycket plats och är något som kan/kommer gå sönder. Vi kompromissade lite och skippade vatten och körde endast is. Det blev bra. Via isen har man ändå alltid kallt vatten.

Vi körde Elux, har funkar väldigt bra i några år nu.
 
  • Gilla
xdigger och 1 till
  • Laddar…
Vi har elux frys med is samt kyl m vatten. Vattnet har funkat nu ua ca 8 år. Is har strulat lite med läckande ventil 1 gång, dock lättfixat. Med backspegel så har vi nyttjat kallt kolsyrat vatten dagligen. Det vill jag absolut inte vara utan. Iskuberna används väldigt lite. Slänger ofta ut för att omsätta dem.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
Tänk på att vatten och is tar mycket plats och är något som kan/kommer gå sönder. Vi kompromissade lite och skippade vatten och körde endast is. Det blev bra. Via isen har man ändå alltid kallt vatten.

Vi körde Elux, har funkar väldigt bra i några år nu.
Samma här, is men inte vatten. Vi köpte Siemens och resonerade precis likadant. Hade skåpen funnits med bubbel hade det kanske blivit annorlunda, men utbudet som har det är minst sagt snålt och då främst på side-by-side skåp.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Tack för bra svar! Stirrar jag mig blind på
Samsungskåp? Ni verkar rätt nöjda mer era skåp! Jag tänker att iskubsfack vill jag åtminstone ha, bra poäng att det stjäl plats. Finns verkligen många olika prisklasser också, allt från 13-25kkr för ett paket, nån idé var man bör lägga sig, vill ha bra skåp som håller mat fräsch så länge som möjligt.
 
Angående vatten så tänkte vi också att om vi ändå skulle sakna det så kan man ju ställa en kallvattenmaskin under diskbänken med kran ovanför.
 
  • Gilla
largab och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.