Okej, kom inte på en bra titel.
Ska renovera hemma, igen. Undrar om ni har något bra förslag till en handhållen sågtyp för att såga OSB som inte sprutar spån hejvilt?
Helst inte alltför dyr eftersom detta projekt är förmodligen det enda där jag prioriterar mindre spån.
Tidigare alltid kört med cirkel men har småbarn och ska vara bland annat i rummen nära dom. Precisionen är inte spec viktig imo, inte ljudet heller för den delen men det är så fruktansvärt drygt med massa spån som letar sig fram överallt.
Hjälp
Ska renovera hemma, igen. Undrar om ni har något bra förslag till en handhållen sågtyp för att såga OSB som inte sprutar spån hejvilt?
Helst inte alltför dyr eftersom detta projekt är förmodligen det enda där jag prioriterar mindre spån.
Tidigare alltid kört med cirkel men har småbarn och ska vara bland annat i rummen nära dom. Precisionen är inte spec viktig imo, inte ljudet heller för den delen men det är så fruktansvärt drygt med massa spån som letar sig fram överallt.
Hjälp
Eller om du känner dig "rik".M megamatch skrev:Okej, kom inte på en bra titel.
Hjälp
Skämt åsido, Bahco Superior är en bra såg som alla borde ha en hemma av.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mycket bra såg för en liten peng.
Haha det bästa är att jag har typ en oanvänd i källaren.FredrikR skrev:
Så det finns egentligen inga prisvärda motordrivna alternativ? Har en grovis man kan koppla på
Verktygstokig
· Halland
· 7 555 inlägg
https://www.byggahus.se/forum/threads/val-av-innertak.378609/#post-3766442
Cirkelsåg, frigolitskiva och lite rörmokeri. Nästan dammfritt.
/Höghus
Cirkelsåg, frigolitskiva och lite rörmokeri. Nästan dammfritt.
/Höghus
Jag vill slå ett slag för hultafors fogsvans. Tycker faktiskt att den är ännu bättre. Har dessurom ett väldigt finurligt skydd som både är lätt att sätta på och sitter bra.FredrikR skrev: