2 428 läst · 6 svar
2k läst
6 svar
Köpråd för kylskåp (och frys.)
Har tänkt att köpa ett paket med fristående kylskåp och frysskåp på ca 180-190 cm höjd och funderar på vilket märke som är bäst. Det är framför allt kylskåpet som får bestämma vilket, jag vill ha en bra planlösning i skåpet, jämn kyla och låg ljudnivå.
En viktig sak är förvaring av frukt och grönt, i mitt gamla kylskåp blir salladen och tomaterna snabbt dåliga och potatisen skrumpnar så det är bättre i rumstemperatur eller i källaren. Nu skryter tillverkarna med särskilda lådor som håller maten fräsch och då är frågan om det är att lita på och om ena eller andra fabrikatet är bättre.
Prisskillnaden mellan märkena är ganska stor, princip dubbla priset för de dyrare. Jag skulle kunna ha råd med det dyrare alternativet, men då måste annat stå tillbaka och frågan är om det är värt det. Ni som köpt lite billigare eller medeldyrt, är ni nöjda?
En viktig sak är förvaring av frukt och grönt, i mitt gamla kylskåp blir salladen och tomaterna snabbt dåliga och potatisen skrumpnar så det är bättre i rumstemperatur eller i källaren. Nu skryter tillverkarna med särskilda lådor som håller maten fräsch och då är frågan om det är att lita på och om ena eller andra fabrikatet är bättre.
Prisskillnaden mellan märkena är ganska stor, princip dubbla priset för de dyrare. Jag skulle kunna ha råd med det dyrare alternativet, men då måste annat stå tillbaka och frågan är om det är värt det. Ni som köpt lite billigare eller medeldyrt, är ni nöjda?
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 869 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 869 inlägg
Miele, tittade bl.a. på hyllplanden i kylskåpet att de fanns riktiga skåror i sidorna, metall i kanterna på hyllplanen. Mycket nöjd med frysskåpet också. Inget krångel än så länge, ca 12 år gamla.Q Qvanten skrev:Har tänkt att köpa ett paket med fristående kylskåp och frysskåp på ca 180-190 cm höjd och funderar på vilket märke som är bäst. Det är framför allt kylskåpet som får bestämma vilket, jag vill ha en bra planlösning i skåpet, jämn kyla och låg ljudnivå.
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 869 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 869 inlägg