J Jarlsgård skrev:
Visst är det så!
Jag har bara bra erfarenheter av VAG som jag kört de senaste 5 åren :) Och franskt har jag enbart dåliga erfarenheter av :crysmile:
Det är bra. Det betyder ju att både vag och franskt hamnar på noll och skall således inte vara några problem att äga =) Men vi får gratulera ts till sin nya Toyoda.
Har i mitt tidiga yrkesliv arbetat ett gäng månader på just Toyota, och det var faktiskt lite tråkig arbetsplats då majoriteten av jobben som kom in var endast service, tror inte vi hade ett enda annat allvarligt fel när jag var där 2004..Utan service och leveransservice handlade det bara om då. Allvarligaste vi hade var nog en Avensis som hade fått för sig att käka lampor, och någon hemtjänstbil som hade voltat typ.
 
Är det inte så att PSA har ett antal modeller som är trivialt byggda, typ hantverkarbilar, som säljs till Afrika och andra ställen och är robusta och bra. Sen i andra ändan rödvinskonstruerade komfort maskiner med intrikata och onödiga tekniska finurliteter som inte ens saabingenjörer kunnat komma på. Designen och väghållning är mixad. Lyxig eller trivial. Gungig eller sportig. Ibland en märklig mix. Och designmässigt kan tex en lampa vara skitsnygg men helheten märklig utan sammanhang. Jag kan tänka mig att det går att hitta riktigt bra bilar i PSA gruppen men även mardrömmar där både betraktare, förare och mekaniker vaknar kallsvettiga... Provkörde ett par nya Citroëner för ett par år sen och en blev jag åksjuk i trots att jag själv körde. Man kände sig instängd i en trång kupé, fjädringen var mycket märklig. Minns inte modell men tror det var nån av de lite lyxigare...
 
  • Gilla
Pin
  • Laddar…
De nyare är riktigt välavstämda, t.ex. 308 och Cactus

Sen när det gäller tillförlitlighet är det bara att kolla statistiken. Renault ser inte så bra ut men t.ex. Peugeot ligger högre än VW och bättre än genomsnittsbilen i de tester jag sett. (2014 och nyare)
 
Peugeot 308
 
Haha ja jag såg den annonsen också!

Själv har jag börjessons och vw syd här nere.

Börjessons lagade min 4wd pump på passaten som tydligen var kass kostnadsfritt trots att garantin hunnit gå ut. På Fabian fick jag huven omlackad pga klarlacksläpp som uppkommit av stenskott. Även det utan kvarvarande garanti och kostnadsfritt.

Så något litet problem har jag haft, men jag har haft bra firmor som löst det utan problem :) och det lyfter hela alltet i mina ögon:love:
 
Ja då har du tur :cool:
 
  • Haha
Jarlsgård
  • Laddar…
raubtier raubtier skrev:
@Jarlsgård det vart en Toyota Avensis.
Pics or it didn't happen
 
Får bli imorgon om någon är nyfiken nu är det både mörkt och kallt :crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.