1 160 läst · 16 svar
1k läst
16 svar
Köpa verktyg i EU
Sida 1 av 2
Säkert lite bättre pris än i Sverige. Finns det fysiska butiker man kan köpa direkt från?
Ska resa till Tyskland och Österrike nästa månad, kanske klokt fylla på ett par kg "godis" i resväskan. Tänker framförallt på elverktyg, Bosch sladdverktyg eller Makita batteriverktyg men andra märken kan också vara intressant.
Var köper ni importerade verktyg ifrån?
Ska resa till Tyskland och Österrike nästa månad, kanske klokt fylla på ett par kg "godis" i resväskan. Tänker framförallt på elverktyg, Bosch sladdverktyg eller Makita batteriverktyg men andra märken kan också vara intressant.
Oftast från Tyskland online och då framförallt Ledeld.de och Rubart.de.P Patrik Öster skrev:Säkert lite bättre pris än i Sverige. Finns det fysiska butiker man kan köpa direkt från?
Kolla efter det du är på jakt efter på www.idealo.de och se om det dyker upp någon butik i närheten av din rutt ner till Österrike.
Yep ska kolla efter dem. Flyger ner men hyr bil på plats så det blir en del körande ändå, kändes fiffigt stanna till vid lämpliga butiker men vet inte vad butikerna kan tänkas heta.FredrikR skrev:
Medlem
· Blekinge
· 10 947 inlägg
Jag skulle köpa några verktyg nyligen och fann dom lika dyra i Tyskland som i Sverige. Så med tanke på garanti mm valde jag att köpa här.
Finns det en pålitlig site för begagnade verktyg i Tyskland? Jag tänker att Blocket härhemma har bekymmer med bedrägeri trots bank id verifiering. Bra idé men vågar nog bara köpa nytt 😊H heimlaga skrev:
Idealo är ju Tysklands motsvarighet till Prisjakt, mycket av det som ligger bäst i pris har ju också fri frakt inom Tyskland men skickas inte till Sverige.
Antar du kan hitta några guldkorn där. Kanske också möjligt att beställa i förväg, eller på plats och plocka upp när du är där. Beroende på hur länge och hur du stannar.
Antar du kan hitta några guldkorn där. Kanske också möjligt att beställa i förväg, eller på plats och plocka upp när du är där. Beroende på hur länge och hur du stannar.
Det finns en tysk motsvarighet till Blocket. Jag minns bara inte just nu vad den heter. Precis som med Blocket gäller det väl att inspektera varan noga och betala kontant med pengarna i hand.P Patrik Öster skrev:
https://www.quoka.de/ kanske kan vara det du söker.P Patrik Öster skrev:
Ebay.de har både nytt och begagnat.