P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 862 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 862 inlägg
Sitter och surfar runt då det börjar bli dags att köpa pex rör mm till nya badrummet. Finns det några fre och nackdelar mellan olika tillverkare som tex Uponor , Roth eller LK eller vad mer som nu finns. Tänker mest på hur de är och montera samt pris.
Jag har för mig att det inte finns mer än några stycken som tillverkar slang , samma slang men olika priser
Det ska finnas dom som har difftätt skal och några har difftätt i mitten av plasten , vad som är bäst kan diskuteras
Det ska finnas dom som har difftätt skal och några har difftätt i mitten av plasten , vad som är bäst kan diskuteras
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 476 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 476 inlägg
I väggar är det viktigt. Blir det hål i böjen och en vattenskada därpå så friskriver sig roth det då du ej använt deras bockstöd.
Du får självfallet blanda hur du vill. Men det är inte försäkringsmässigt.
Du ska använda denna:
Du får självfallet blanda hur du vill. Men det är inte försäkringsmässigt.
Du ska använda denna:
Produkter som diskuteras: "sekatör"
Sekatörer & grensaxar
Vårt sortiment av sekatörer och grensaxar erbjuder högkvalitativa lösningar för all slags beskärning i trädgården. Vare sig det gäller att tunna ut ett buskage, trimma en häck eller sköta om träd, har vi rätt verktyg för jobbet.
Läs mer
Njaa sekatör skulle jag inte kapa väggbockfixturen med (till vilken Vatettes verktyg är till för), däremot är det enkelt att göra ett 35mm hål i en 10mm tjock skiva, trycka i ett 18mm rör som skydd för PEX-röret och såga bort överflödet på fixturen med ett bågfilsblad.L Liteavvarje skrev:
Bättre beskrivet i denna tråd: https://www.byggahus.se/forum/threads/vatette-kapverktyg-foer-vaeggbockfixtur.226443/
Jag använde en bit rör från en klädstång istället för 18mm kopparrör, och tre hoptejpade 3mm masonitbitar (blev 10,5mm med tejpen) med borrat hål som distans.