Tjenixen

Dax att köpa ny skruvdragare. Den gamla B/D maskinen höll bara 5 år ;)
Min lokala byggmaterialshandlare försökte pracka på mig en AEG 12V med dubbla batterier för 1895:-, kampanjpris skulle det visst vara. Vägrade pruta gjorde han också....så jag får söka mig nån annanstans om möjligt.

Finns det nån bra nätbutik ni kan tipsa om som faktiskt har bra priser!? Det finns ju Clas Ohlsons o dyl men det måste ju även inom denna bransch finnas nån som priskrigar på nätet...

Tacksam för tips.

Har du en Bauhaus i närheten så kan du utnyttja deras prisgaranti om 12%.
Dvs om du hittar en skruvdragare hos Bauhaus som säljs billigare hos nåt annat företag (inte på nätet) så får du köpa skruvdragaren hos Bauhaus med 12% avdrag på det billigare priset. Har själv utnyttjat detta när jag köpte en blå Bosch borrhammare.

Kolla här annars om du kan hitta nåt som ändå blir billigare än i Sverige:
Werkzeuge und Maschinen online kaufen! - www.24tools.de - Wilkommen im Online-Shop von 24tools

Idas_pappa skrev:
Tjenixen

Min lokala byggmaterialshandlare försökte pracka på mig en AEG 12V med dubbla batterier för 1895:-, kampanjpris skulle det visst vara. Vägrade pruta gjorde han också....
Det där var nog ett riktigt juste pris, faktiskt. Särskilt om det var med moms.

MVH
Ronnie

products

En sån var det. Nån som har erfarenhet av AEG´s produkter?

Jag köpte den dragaren för ett par månader sedan (för 1895 på bauhaus) inkl. 2 st 3.0 AH batterier. Jag tycker den fungerar kanon. Jag hade en 18v b&d tidigare, och AEG:n är betydligt trevligare på de flesta sätt, känns som den är lika stark, bättre batterier, bättre känsla och lägre vikt. Jag har inte någon erfarenhet av Hilti, Festool och annat groteskt dyrt, så jag har inte så mycket att jämföra med, men i förhållande till billighetsmaskiner jag lekt med tidigare märks det att man har närmat sig något som proffsen inte skulle rata direkt...

Idas_pappa skrev:
products

En sån var det. Nån som har erfarenhet av AEG´s produkter?
Har bara ordentlig erfarenhet av riktigt gamal AEG-maskiner, typ från 70/80-tal, och de är extremt stryktåliga maskiner, robusta och funkar utmärkt. Men det var som sagt längesen...

Nyare AEG har jag nästan bara läst om på nätet. Märket anses nog av de flesta ligga vara bland det bästa som inte räknas som proffsmaskiner, alltså av mycket hög "gör-det-själv-klass"....men detta har säkert andra en annan uppfattning om. Oavsett vilket så brukar AEG få bra betyg i tester, och verkar generellt vara mycket maskin för pengarna. En del AEG-maskiner verkar dessutom vara samma maskiner som det amerikanska proffsmärket Milwaukee (har för mig att det är samma ägare till de både bolagen).

I detta test gick det mycket bra för en AEG tex:
© GD: Drag för proffs och hobbysnickare
http://www.gd.se/uploaded/document/2006/8/21/Skruvdragare.pdf

ett annat test med en aeg-dragare:
http://www.byggnadsarbetaren.se/pdfarchive/pdffiles/files/43400-43499/file_43408.pdf

Något OT (ja ganska mycket....) vill jag dela med mig av ett ljud från en maskin som har surrat i mitt huvud i flera timmar nu...helt otroligt....
Mazda 787B

AEG är ett mycket bra alternativ för den kräsne hemmasnickaren.
Jag säljer dessa och måste säga att det är bland dom maskiner vi har minst reklamationer på vilket borde säga en hel del om kvaliten.
Själv kör jag med en liknade maskin men dock en Milwaukee (den modellen som tidigare hette AEG) och det är samma batterier som på den aktuella maskinen. Mycket stark och trevlig maskin.

Jag rekomenderar ofta AEG framför bla. Bosch mfl.

På min AEG skruvdragare är det möjligt att vända på batteriet. För min del var det bra när jag skulle skruva i några hundratals skruvar i taket. Balansen blev bättre med batteriet bak och fram.

Jag är mycket nöjd med min AEG. Själv tycker jag dock inte att jag behöver dubbla batterier. Batteriet räcker så pass länge att jag kan äta eller fika när det är dags för laddning. Laddar klart på dryga timmen och jag slipper ha två batterier liggandes i månader ibland när jag inte har något projekt på G...

Kraften räcker oftast till samt att balansen i maskinen känns bra precis som Martin_Blomberg påpekar ang. vändbarheten.

Yamma

skruva i tak med bakvänt batteri känns verkligen som att ta bort ett antal hekto från vikten... håller alltså med föregående talare, i denna tråd som verkar vara lovsång för AEG :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.