1 320 läst · 2 svar
1k läst
2 svar
Köpa loss "lägenhet" från kommunen.
Medlem
· kronoberg
· 1 520 inlägg
Tja.
Jag har luskat reda på att det finns ett flertal lägenheter som kommunen har stående som inte nyttjas eller kan användas.
De ligger i delar av annan verksamhet. Jag har dock inte kunnat se insidan.
"lägenheten/na" är tidigare kontor/vakt"stuga" för tidigare verksamhet innan tekniken moderniserades.
Jag vet redan ett par hinder
EL.
Vatten / avlopp
Värme
Post?
Sophämtning?
Elen ska gå att lösa då det finns el i övrig byggnad så att man betalar sin del.
Vatten ska även det gå att lösa på liknande sätt. Avlopp kanske är knivigare men det bör gå att lösa med.
Värmen har jag inte funderat på alls. Går ju köra en vattentank med Elpatron om fjärrvärme inte går att dra in smidigt eller inte finns i byggnaden.
Element går köra el men hade varit fint med vattenburet.
Post vet jag inte alls hur det går att lösa men bör inte vara några större bekymmer att få posten att fixa så att man kan få sin låda nägonstans.
sophämtning är nog en svår bit. sophämtning sker i byggnader runtom. Dock ej i samma byggnad. en sak som är svårlöst.
Det finns fortfarande jobbigare saker så som att stycka av del av byggnaden.
Jag vet att trapphuset "delas" så borde inte vara svårt att få papper på att man får nyttja det alt renovera det i samband.
Jag anser att själva renoveringen är en sak som är helt genomförbar.
El försörjningen går att lösa då jag själv jobbar i yrket så vet jag att det inte är ett bekymmer.
Vatten och avlopp bör lika så gå att lösa och sätta upp en mätare för vattnet.
Värmen vet jag inte alls om det går få in utifrån.
Jag undrar om någon har någon erfarenhet om detta är möjligt att köpa loss del av fastighet och göra till lägenhet/er?
Jag har luskat reda på att det finns ett flertal lägenheter som kommunen har stående som inte nyttjas eller kan användas.
De ligger i delar av annan verksamhet. Jag har dock inte kunnat se insidan.
"lägenheten/na" är tidigare kontor/vakt"stuga" för tidigare verksamhet innan tekniken moderniserades.
Jag vet redan ett par hinder
EL.
Vatten / avlopp
Värme
Post?
Sophämtning?
Elen ska gå att lösa då det finns el i övrig byggnad så att man betalar sin del.
Vatten ska även det gå att lösa på liknande sätt. Avlopp kanske är knivigare men det bör gå att lösa med.
Värmen har jag inte funderat på alls. Går ju köra en vattentank med Elpatron om fjärrvärme inte går att dra in smidigt eller inte finns i byggnaden.
Element går köra el men hade varit fint med vattenburet.
Post vet jag inte alls hur det går att lösa men bör inte vara några större bekymmer att få posten att fixa så att man kan få sin låda nägonstans.
sophämtning är nog en svår bit. sophämtning sker i byggnader runtom. Dock ej i samma byggnad. en sak som är svårlöst.
Det finns fortfarande jobbigare saker så som att stycka av del av byggnaden.
Jag vet att trapphuset "delas" så borde inte vara svårt att få papper på att man får nyttja det alt renovera det i samband.
Jag anser att själva renoveringen är en sak som är helt genomförbar.
El försörjningen går att lösa då jag själv jobbar i yrket så vet jag att det inte är ett bekymmer.
Vatten och avlopp bör lika så gå att lösa och sätta upp en mätare för vattnet.
Värmen vet jag inte alls om det går få in utifrån.
Jag undrar om någon har någon erfarenhet om detta är möjligt att köpa loss del av fastighet och göra till lägenhet/er?
Medlem
· kronoberg
· 1 520 inlägg
Jag har varit i kontakt med kommunen om detta och de har planerat rivning i framtiden för detta. Jag har lyft frågan och väntar på svar.
Liknande trådar
-
Köpa lägenhet. Läge eller inte läge?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Köpa en lägenhet byggt under 2003
Hustillverkare -
Köpa hus innan lägenheten är såld
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Köpa lägenhet för 500', har 450', låna 200'?
Köpa & Sälja hus -
Kan en medlem i BRF köpa loss hela marken privat?
Bostadsrätt