Sök på internet efter verktygsbutiker. De flesta är för yrkesmän, men det finns undantag. Tänk även på priset på frakten eller för att ta dig till butiken för att hämta. Ibland är det billigare att betala en hundring mer för att bara behöva åka 2 km till butiken och få hem sågen idag...
Är inte http://www.verktygsboden.se/ nästan billigast av alla..?
Coop bygg har den på kampanj just nu för 2.590 NOK (Norge). Enligt Google blir det 2.975 SEK. verktygsrookie har rätt, det lönar sig knappast att åka utomlands för att köpa den, men min poäng är att det borde gå att få ned priset på den i Svedala också.
Om du vill ta en tur till Göteborg så köp den på Bauhaus och använd deras prisgaranti, för Harald-Nyborg är billigare, fick min för ca 3000:- på det sättet, och Bauhaus ger dig fem års garanti, Harald bara två. Försök att ha med någon form av reklamblad från Harald så blir det inget tjat på Bauhaus!
Den prisgarantin är faktiskt riktigt bra, bara man kan bevisa det lägre priset hos konkurrenten. Och det räcker med att konkurrenten är 1 krona billigare för att man ska få 12% rabatt plus 5 års garanti. Bauhaus har för övrigt Blå Bosch i sin Barkaby-butik, så bor man i närheten så funkar prisgarantin för dem också.
Liknande trådar
-
Vad skall jag köpa för klinga till min kap och gersåg?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Kap/gersåg + sågbord, vilket bör jag köpa?
Hjälp mig köpa billig kap/gersåg, behöver svar i dag.
Köpa kap och gersåg?
köpa ny kap/gersåg
Verktyg, Maskiner & Fordon