Att köpa det man vill ha till bästa pris är väl självklart. Då måste man titta efter vad som erbjuds utomlands via nätet. Och där är dessutom valmöjligheterna större.

Jag tänkte att man kunde dela med sig av sina erfarenheter, goda som dåliga, när man gjort inköp från utlandet. Det kryllar av säljande sajter på nätet. Men levererar de som utlovat? Vilka sajter har ni handlat av och vilka är era erfarenheter?

Härom veckan köpte jag en Metabo slagborrmaskin (SBE 1010) från LOUIS TOOLS - IHR WERKZEUGHANDEL IM NETZ. De hade det bästa priset som jag kunde hitta, 1800 för maskinen och 210 för frakten, jämfört med 2800 + 150 på Duab som var det bästa jag hittat i Sverige. De hade en fördel jämfört med andra tyska sajter: det går att välja engelska som språk. Ett annat plus var att man kunde betala via PayPal. Efter en dag fick jag meddelande om att maskinen var på väg och efter ytterligare ett par dagar kom den. Helt perfekt. Jag hade även spanat in denna borrmaskin på andra prisvärda tyska sajter men att försöka förstå var som står genom att översätta med Babelfish kräver tid och fantasi.

finns det kanske en länksamling till bra utländska firmor?

Jag la i veckan in en beställning från 24tools.de. Få se hur det går...

jakim skrev:
finns det kanske en länksamling till bra utländska firmor?

Jag la i veckan in en beställning från 24tools.de. Få se hur det går...
Jag har en länksamling till utländska firmor men har inte själv handlat från dessa. Därför vill jag inte lägga upp den här. Det bästa vore att vi hade en länksamling med butiker från vilka folk har handlat upplagt här på forumet. Kanske som en "Klistrat" avdelning högst upp?

Paketet från 24tools.de kom i går. Tog ca en vecka och då var det nån maskin som inte var i lager utan måste beställas från "huvudlagret" eller nått liknande. Vi köpte 2 borrmaskiner och en laser och frakten blev ca 200kr. Jag är nöjd och kommer att handla därifrån igen. Synd bara att min tyska är så dålig...
När man gjorde beställningen så kunde man gratis försäkra försändelsen så att man får pengarna tillbaks om paketet kommer bort. Det gick i stortsätt automatiskt.

Köpte en "Makita 6319 DWFE" skruvdragare från en tysk firma HSH-Home 2500 kr inkl frakt till dörren. Tog ca 5 dagar.
Pris på samma maskin hos lokala järnhandlaren: 5200 kr....

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.