Jag skulle behöva en avstörningskondensator, Rifa PZB300, men vill inte betala 10 gånger mer i fraktkostnad än vad prylen kostar.
Finns det nåt ställe som fortfarande säljer t ex Elfas sortiment över disk och/eller köper hem saker regelbundet så man kan slippa frakten?
 
Inte vad jag hittat, men jag ska inom inte allt för lång tid, förhoppningsvis, beställa från Mouser ifall du vill "sambeställa".
 
Ja, den här från Electrokit verkar vara rätt: https://www.electrokit.com/deltafilter-100nf-2x2200pf-275vac
Märkligt... Jag var in på deras sida innan och sökte utan att hitta. Inte ens Google tyckte att den fanns nån annan stans än Elfa, RS, Farnell och Ebay. Måste träna mer vid tangentbordet märker jag.
 
M
Electrokit verkar ha ny webbshop, kan ju vara så att den inte är indexerad ännu. Eller fullt SEO optimerad.
 
M mnils skrev:
Electrokit verkar ha ny webbshop, kan ju vara så att den inte är indexerad ännu. Eller fullt SEO optimerad.
Kan vara att det inte står Rifa någonstans på sidan mer än i bilden.
Verkar vara Kemet som gör dem idag enligt databladet.
 
Jag hittade inte den med sök utan att jag letade after komponenten i kategorin manuellt
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Kan vara att det inte står Rifa någonstans på sidan mer än i bilden.
Verkar vara Kemet som gör dem idag enligt databladet.
Man borde hitta den om man söker på "pzb" eller "pzb 300". Det vanligaste sättet att hitta komponenter är ju trots allt via beteckningen.
 
useless useless skrev:
Man borde hitta den om man söker på "pzb" eller "pzb 300". Det vanligaste sättet att hitta komponenter är ju trots allt via beteckningen.
Så är det ju, men jag vet ju inte vad du sökt efter 😊
 
Förutom Electrocute… nej, jag menar Elektrokit och de andra som redan nämnts finns bl a Mouser, Pchbutik, Moody Sounds, Kopplat.se, Rs-online, samt Conrad och ibland Amazon.
Man gör också klokt i att kolla under Hobby->Elektronikkomponenter på Tradera.
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Electrokit är bra, snabba leveranser, låg frakt och mycket grejer hemma.
Jag handlar ofta hos dom.
Man kan även handla i deras fysiska butik om jag har fattat rätt?
 
Redigerat:
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.