Eftersom vi har det väldigt begränsad med möjligheter i köket så är det nog bäst o få det så bra som möjligt.

Skulle gärna vilja ha lite åsikter o tankar

• 3_010.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
ena sidan

• 2_011.jpg
    Skapa konto
andra sidan

• 1_016.jpg
    Skapa konto
om någon vill ändra i filen så bifogar jag den här

Väl genomtänkt så det finns knappt något man kan ändra på :). Bra med 80cm arbetsyta mellan spis och disk :), 80cm väggskåp ger bäst förvaring :), avställningsyta för ugn, kyl finns med :). Kvar är val av material och färg. Själv skulle jag gärna ha vita/mycket ljusa köksluckor eftersom dom är många. Luckor av trä gör rummet lätt till en trälåda när den inte är så stor och med många skåp.
Lycka till!
gaia

Har man barn som ska använda micron (eller är kort själv, som jag) så kommer micron för högt upp ovanför ugnen. Det är mycket irriterande.

Vi missade det i förra köket, men nu har vi den lite lägre. Micron används varje dag, det gör inte ugnen.

/EB

Tack för svaren!

Jo det blir ett vitt kök - IKEA(abstrakt vit) ;)

Angående micron så är det nog ingen fara då det inte finns några barn i hushållet. Men tänkte på om det är så smart och ha micron och ugnen intill kylskåpet? Har sett andra som har det, det borde väl inte vara någon fara?

Jag tycker att det ser mycket välplanerat och bra ut. Min enda undran är om du verkligen behöver alla överskåp? Om inte skulle en fläktkåpa och 3 överskåp ovan för diskbänken ge ett luftgare och trevligare intryck.

Hej hej..
ser mkt tjusigt ut...
Är det diskmaskinen som är längst ut mot dörren?? ifall det är så är det inte så bra..
kan bli lite irriterande om nån ska gå där+att när man lägger in grejor och det är lite mjölk kvar i glasen tex har det en förmåga att stänka upp på div ställen.. tex väggen och dörren till höger där

annars mkt fint

Ta en funderare till på det där med micron. Antag att du har värmt en större form med något. Även som fullfuxen kommer du att ha formen i ansiktshöjd när du lyfter ut den ur micron. Det är en mycket obekväm arbetshöjd, och om olyckan skulle vara framme så att den tippar när du lyfter ut den, så bränner du dej över hela bröstkorgen och nedåt.

Med en korrekt arbetshöjd så minskar du för det första risken för att en olycka skall hända, dels så blir det inte alls lika alvarliga skador om det skulle inträffa.

Hej.

Håller åxå på att planera vårt nya kök. Jag hade gjort en liknande lösning med högskåpen men har från flera håll fått synpunkter på att ha kyl/frys och ungnar
direkt mot varandra. Värmen från ungnarna sägs kunna påverka isoleringen och
temperaturen i kyl/frys.

kyl och frysen får ju helt klart jobba mera när det är värme intill men man har ju inte ugnen igång mer än 1h per dag max..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.