såg att dom hade billiga luckor där
dum fråga
mina skåp är från 1982 o dom är 70cm höga och 40cm breda
men själva luckorna är mindre ca.68höga och 38breda och har dom äldre gångjärnen
fråga är
kan jag ha Ikeas luckor som har måtten 70x40 eller måste jag byta stommen oxå?
ringde lackeraren idag
han ville ha 385:-/lucka att lacka
för att dom va handmålade och hade speglar
sen fick jag ingen garanti heller för att det fanns risk att färgen skulle spricka runt spegeln
dum fråga
mina skåp är från 1982 o dom är 70cm höga och 40cm breda
men själva luckorna är mindre ca.68höga och 38breda och har dom äldre gångjärnen
fråga är
kan jag ha Ikeas luckor som har måtten 70x40 eller måste jag byta stommen oxå?
ringde lackeraren idag
han ville ha 385:-/lucka att lacka
för att dom va handmålade och hade speglar
sen fick jag ingen garanti heller för att det fanns risk att färgen skulle spricka runt spegeln
Vi byggde om köket i vår förrförra lägenhet för fyra år sedan. Vi köpte skåp och stommar från IKEA, men vi sparade stommarna i överskåpen. De var ursprungligen från 1975 och det gick utmärkt att sätta upp IKEAS luckor där. Deras luckor är inte 70x30 cm de är snarare 69x29 cm. Det gick inte att se att stommarna var gamla. Här är en bild:
Det blev ju supersnyggt dasjo 
Ja.fridasven skrev:
Deras hemsida lämnar en hel del övrigt att önska.
fridasven skrev:
IKEAs sida är inte den lättaste att hitta det man söker på :-?
Men det finns prisinformation på bara luckorna på denna sida http://www.ikea.com/ms/sv_SE/img/buying_guides/kophjalp_va07/Kok/FAKTUM_dorrar.pdf
eller så räknar man lite själv...priset på bara stomme finns ju och gångjärn skulle ni väl ha. Då är det bara att dra bort priset på stommen så får ni luckpriset inklusive gångjärn....fast det är ju enklare med en sida där det redan är gjort. 
IKEA har produktguider i pdf-format där man ser priser på enbart stommar och luckor!
Finns på startsidan under användbara länkar.
Finns på startsidan under användbara länkar.
Klicka här för att svara