I ett program av hustoppen, tror det var "Villa K.O.J" hade de en köksfläkt som var monterad i underskåpet bakom spishällen och som gick att köra upp/ner. I nedfällt läge låg den i nivå med bänkskivan. Tyvärr finns inte hela programmet kvar att se på hustoppen men här är huset och ett litet klipp: http://www.tv8.se/hustoppen/husen/villa-koj

Har försökt att söka runt utan att hitta någon och undrar om någon här vet var de finns att få tag på?

Försöker samla lite info och inspiration till det är dags att renovera köket och då kommer spishällen att placeras så att den kommer mellan köket och matplatsen och det skulle därför vara skönt att slippa ha en stor spisfläkt mitt i synfältet...

Jag tror att jag såg sådana när jag beställde hoar från Tyskland. Sidan hette prokira någonting, du hittar den lätt om du googlar. De kostade ca 10 000 har jag för mig.

Gaggenau hade en sådan variant senast jag tittade, men där lär det kosta.

Tack för tips!
Lyckades efter lite ytterligare sökande hitta på det jag sökte. Benämningen var "bänkmonterad" inte "popup" som jag försökte med först.
Har hittat snygga från Thermex och WITT så här långt. Har dock ingen koll på dem som tillverkare. Priser från 15-38kkr.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.