Har en blandare från intra som läcker i skarven där pilen är när man spolar vatten. Den enda sprängskissen jag hittar är nog från en nyare variant utan diskmaskinsavstängning och anslutning för bänkmaskin.
Hittar inte heller reservdelar till blandaren.
Så borde jag köpa lite o-ringar och hitta någon som ser liknande ut och köra på det?
Fråga 2, kan jag skruva av den läckande delen utan att stänga av inkommande vatten?
Har bara en avstängning i hela lägenheten så skulle vara skönt om det gick att meka utan att stänga av ifall man misslyckas, så har man fortfarande toalett och handfat i badrummet med vatten
Hittar inte heller reservdelar till blandaren.
Så borde jag köpa lite o-ringar och hitta någon som ser liknande ut och köra på det?
Fråga 2, kan jag skruva av den läckande delen utan att stänga av inkommande vatten?
Har bara en avstängning i hela lägenheten så skulle vara skönt om det gick att meka utan att stänga av ifall man misslyckas, så har man fortfarande toalett och handfat i badrummet med vatten
Ja, det går bra att skruva loss i skarven där det läcker. Det kommer enbart spruta vatten, om du öppnar kranen. Se om o-ringen är dålig. Säkert lika bra att byta oavsett. Sen kanske något varv med gängtejp kan täta ytterligare.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Köksblandare läcker. Vilken reservdel?
Kök -
Köksblandare läcker Mora
Vatten & Avlopp -
Några månader gammal MORA köksblandare läcker i spak.
Vatten & Avlopp -
Koppla in vattenslangen för diskmaskinen till köksblandaren, läcker!
Vatten & Avlopp -
Köksblandare läcker, mitt i ett byte. Tips & råd uppskattas
Vatten & Avlopp
Mest lästa artiklarna
Populärt i forumet
-
Kullersten fastnat i avloppsröret
Vatten & Avlopp -
Göra gammal avloppskoppling mindre skrymmade?
Vatten & Avlopp -
VA-ledningar utbytta - hur fixa och dolt fel?
Vatten & Avlopp -
Motorskydd löses ut tekniker tror de är luftbrist i tanken någoförstår
Vatten & Avlopp -
Stänga av vatten med hydrofor
Vatten & Avlopp