A Allt går skrev:
Jag skulle inte heller vara direkt orolig men krävt att få det jag beställt och ersättning för det de förstörde. Garantin gäller inte vid felaktig montering och det kan bli problem med försäkringen vid ett framtida läckage. Har själv ’knäckta slangar’ som jag okunnigt monterade första gången men det är i källaren invid en golvbrunn.
Så, om företaget nu tagit sönder det du köpt när de åtog sig att montera det så får de köpa nytt. Precis som om du köper nya bromsskivor och verkstaden tappar dem i golvet vid montering. Kanske skevar och gnisslar men även om bilen klarar besiktningen så får verkstaden ersätta. Ibland kan det bli riktigt dyrt att göra fel och det är därför företag bör ha försäkring.
Du lär inte få reda på om de tappat skivorna.
 
V Vivah skrev:
På vilket sätt ökat?

Är ganska säker på att det går, men tror bara att det inte ingick i avtalet mellan firman och rörmokaren 🤷
De har fått en brottsanvisning på sig. (Innanför metallslangen ligger en gummislang som har blivit vikt och sedan fullt vattentryck som både pressat vecket mot sig själv och den kringliggande metallslangen.)

Varje gång du öppnar och stänger kranen rör sig slangen. Vecket kan mycket väl hålla resten av livslängden, men den kan också gå av om ett halvår.

Garantin kommer inte att gälla, försäkringen kommer troligtvis inte att notera det i samband med en framtida skada, men egentligen så är den ju inte fackmannamässigt installerad eller installerad enligt tillverkarens anvisning, så du riskerar ett avdrag från ersättningen.
 
  • Gilla
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Du lär inte få reda på om de tappat skivorna.
Det var ett bara beskrivande exempel. Och jo, i just detta exempel så skulle det ha märkts på att ’skivorna skevar’ och kanske troligen har märken. Eller att man t.ex var med när verkstaden tappade dem (har hänt) Hur som spelar det ingen roll för TS så vi kan lämna den diskussionen och inte fylla tråden med mer skräp än det redan är i den. Huvudsaken är att TS har rätt att få ersättning när företaget tagit sönder något.
 
  • Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Ja, om det orsakar problem. Men det finns ju i allmänhet inget problem av ett sådant tapp. Precis som här.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.