Vi behöver byta lås till altandörrar och funderar på att byta till kodlås då istället för konventionell nyckel.
Läser på Assa och andra lås: låses upp med 4-6-siffrig kod. Låses enkelt med ett knapptryck.
Det sista ser jag INTE som en fördel.
Ser framför mig hur 4-åring en går in. Stänger dörren. Trycker på det röda hänglåset. Lämnar oss utelåsta.

Finns det "svårlåsta" altankodlås??? Mitt googlande lämnar mig besviken. ...

S
Sätt kodlås på båda sidor ;)

Finns det systemet? Jag kör ASSA och då går det inte att ha kodlåset på utsidan. Sen är det inte så lätt att låsa från insidan, handtaget måste ju tex vara i låsläget också.

Nej verkat bara finnas med kod på insidan vad jag hittat. Försäkringsskäl gissar jag.

Jag har yale doorman. Där har du bara kodlås på utsidan. Låser genom att trycka på stjärna, så en enkel låsning vilket är skönt för mig. Om ungen nu låser ut er så kan ni ju ha en kod för att komma in. Går även med app (extra tillägg) men inte säkert att ni har telefonen i det läget. Sen kan man givetvis låsa inifrån genom att vrida på ett ett reglage.

På altandörr?

Läste slarvigt, sorry! Kanske lite overkill att ha på altandörr.

Och vred på insidan av dörr med glasfönster är väl heller inte uppskattat av försäkringsbolagen

tommib
Skippa kodlåset. Har ni möjlighet att sätta spanjolett/låshandtag som tar vanlig låscylinder kan den med fördel göras lika som ytterdörren. Då slipper ni en extra nyckel.

Vi bytte spanjoletten (till en med hakreglar och inbyggd låskista) i altandörrbladet, bytte slutblecken i karmen och handtaget, själva låscylindern beställde vi nytt med samma nyckelkodning som vi har till ytterdörrarna, vi kör utan låscylinder på utsidan. Bild på insidan image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det där handtaget har pajat på alla mina tre terrassdörrar ...

Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.