Vi behöver byta lås till altandörrar och funderar på att byta till kodlås då istället för konventionell nyckel.
Läser på Assa och andra lås: låses upp med 4-6-siffrig kod. Låses enkelt med ett knapptryck.
Det sista ser jag INTE som en fördel.
Ser framför mig hur 4-åring en går in. Stänger dörren. Trycker på det röda hänglåset. Lämnar oss utelåsta.
Finns det "svårlåsta" altankodlås??? Mitt googlande lämnar mig besviken. ...
Läser på Assa och andra lås: låses upp med 4-6-siffrig kod. Låses enkelt med ett knapptryck.
Det sista ser jag INTE som en fördel.
Ser framför mig hur 4-åring en går in. Stänger dörren. Trycker på det röda hänglåset. Lämnar oss utelåsta.
Finns det "svårlåsta" altankodlås??? Mitt googlande lämnar mig besviken. ...
Jag har yale doorman. Där har du bara kodlås på utsidan. Låser genom att trycka på stjärna, så en enkel låsning vilket är skönt för mig. Om ungen nu låser ut er så kan ni ju ha en kod för att komma in. Går även med app (extra tillägg) men inte säkert att ni har telefonen i det läget. Sen kan man givetvis låsa inifrån genom att vrida på ett ett reglage.
Läste slarvigt, sorry! Kanske lite overkill att ha på altandörr.
Vi bytte spanjoletten (till en med hakreglar och inbyggd låskista) i altandörrbladet, bytte slutblecken i karmen och handtaget, själva låscylindern beställde vi nytt med samma nyckelkodning som vi har till ytterdörrarna, vi kör utan låscylinder på utsidan. Bild på insidan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "slutblecken"
Slutbleck
Slutbleck är viktiga komponenter i dörrsystem, som fungerar som motpart till dörrlåset och bidrar till att förbättra dörrens säkerhet och stabilitet. De finns i en mängd olika stilar och storlekar för att passa olika typer av dörrar och
Läs mer
Produkter som diskuteras i tråden