1 026 läst · 14 svar
1k läst
14 svar
Knappt någon tilluft i sovrummet
Hej, jag har problem med att grannens rök kommer in via otätheter och vill därför skapa ett övertryck I lägenheten. Jag har två tilluftsventiler, en i sovrummet och en i vardagsrummet. Bor i lägenhet. Grannen Bor på samma våning.
Tog en bit toalettpapper och testade om det rörde på sig vid ventilerna. I vardagsrummet gjorde det det, men i sovrummet var det ingen rörelse alls. Kak man installera någon fläkt där som tvingar in luft? I så fall vilken?
Tog en bit toalettpapper och testade om det rörde på sig vid ventilerna. I vardagsrummet gjorde det det, men i sovrummet var det ingen rörelse alls. Kak man installera någon fläkt där som tvingar in luft? I så fall vilken?
Det gjordes en ovk för några månader sedan. Enligt en vän som är förvaltare förekommer det en hel del fusk med dessa kontroller. Så jag får ta ett snack med hyresvärden idag.Jonatan79 skrev:
Vill hyresvärden ha övertryck då? Normalt skall man ha undertryck i fastigheter.B brabrabra11 skrev:Hej, jag har problem med att grannens rök kommer in via otätheter och vill därför skapa ett övertryck I lägenheten. Jag har två tilluftsventiler, en i sovrummet och en i vardagsrummet. Bor i lägenhet. Grannen Bor på samma våning.
Det har jag inte frågat men jag skulle inte tro det. Har tyvärr ingen annan lösning för tillfället då jag har snackat med grannen ett tiotal gånger med en del hätska konversationer utan framgång. Det går nästan inte vistas inomhus pga detta. Som icke-rökare är det en enorm plåga.K Kane skrev:
Liknande trådar
-
Luftvärmepump producerar knappt någon värme men drar mycket el
Värmepumpar -
Panasonic LVP uppdaterar inte temperaturen och ger knappt någon värme
Värmepumpar -
Knappt någon värme
Fjärrvärme & Gas -
Bör vi ha någon form av ventilation utöver tilluften i fönstren?
Frågor och svar om värme -
Får man någon tilluft via skorstenar?
Ventilation