3 352 läst · 2 svar
3k läst
2 svar
Klyvklingor till cirkelsågar?
Hej!
Vet att festool säljer en speciell Phanterklinga som är till för klyvning av tuffare virke. Någon som vet om liknande klingor finns till vanliga cirkelsågar. Körde en hel del klyvningar av fuktigt tryckt virke i somras och det var tungt.
Lagavulin
Vet att festool säljer en speciell Phanterklinga som är till för klyvning av tuffare virke. Någon som vet om liknande klingor finns till vanliga cirkelsågar. Körde en hel del klyvningar av fuktigt tryckt virke i somras och det var tungt.
Lagavulin
Jag klyvsågade en hel del tryckimpregnerat i våras med pantherklinga i min TS 55:a, och visst är den effektiv, men inte sååå mycket effektivare än standardklingan i en vanlig C6BU. Jag provade även med standardklingan i en ganska enkel Skil, och den var avsevärt sämre än de andra två.
Kolla på Festools hemsida om det kan finnas en pantherklinga med samma dimension som klingan till din cirkelsåg.
Kolla på Festools hemsida om det kan finnas en pantherklinga med samma dimension som klingan till din cirkelsåg.
Hitachis lr dewalts fåtandiga klingor funkar mycket bra till klyvning av just halv sura tryckta reglar.
Festools phanter är nästan ett måste till ts55:an om man ska till och klyva reglar och sådant med lite fart.
Den fintandade som ingår i köpet låter sågen jobba alldeles för mycke
Festools phanter är nästan ett måste till ts55:an om man ska till och klyva reglar och sådant med lite fart.
Den fintandade som ingår i köpet låter sågen jobba alldeles för mycke
Liknande trådar
-
Alternativ till loctite 638 som går att demontera med rimlig värme?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Trassel med termostat till Ecotec Tyr
Ved, Pellets, Flis -
Klingor till sänksåg och cirkelsågar?
Är det bara Bosch som har skenor till cirkelsågar?
Appropå det här med styrskenor till cirkelsågar...
Verktyg, Maskiner & Fordon