Har en Klippo Excellent från 1995 och igår efter att den fått sig en service så tänkte jag se om det gick att minska vibrationerna och hittade 2st skruvar och när ena sidan ska justeras så gick skruven av nästan omedelbart och det vibrerar nu mer än innan.
Har provat att borra med makita cobalt metallborr på låg/mellan hastighet och smörjt med wd40 men kommer knappt någonstans så får inte i en grispitt.
Äger ingen svets, känner ingen med svets, är extremt opepp på att ta gräsklipparen till en verkstad och betala pengar för att avhjälpa problemet.
Några tips på hur jag gör eller om det går att byta ut den delen och var man hittar rätt del?
Första bilden är på höger sida som inte är trasig.
 
  • Del av en röd Klippo Excellente gräsklippare med en närbild på gula stablisatorstag och justeringsskruvar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Obeskadad sida av en Klippo Excellent gräsklippare med fokus på hjul, fjäder och justerskruv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på oskadad sida av gräsklippare med synlig skruv och vibrationsdämpare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
N Nyfiknast skrev:
Har en Klippo Excellent från 1995 och igår efter att den fått sig en service så tänkte jag se om det gick att minska vibrationerna och hittade 2st skruvar och när ena sidan ska justeras så gick skruven av nästan omedelbart och det vibrerar nu mer än innan.
Har provat att borra med makita cobalt metallborr på låg/mellan hastighet och smörjt med wd40 men kommer knappt någonstans så får inte i en grispitt.
Äger ingen svets, känner ingen med svets, är extremt opepp på att ta gräsklipparen till en verkstad och betala pengar för att avhjälpa problemet.
Några tips på hur jag gör eller om det går att byta ut den delen och var man hittar rätt del?
Första bilden är på höger sida som inte är trasig.
Ska kolla på skiss så du får rätt art nummer.
 
A
Exploded view diagram showing the disassembled parts of a lawnmower.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men jag skulle nog hellre svetsa eller borra..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.