Har en Klippo Excellent från 1995 och igår efter att den fått sig en service så tänkte jag se om det gick att minska vibrationerna och hittade 2st skruvar och när ena sidan ska justeras så gick skruven av nästan omedelbart och det vibrerar nu mer än innan.
Har provat att borra med makita cobalt metallborr på låg/mellan hastighet och smörjt med wd40 men kommer knappt någonstans så får inte i en grispitt.
Äger ingen svets, känner ingen med svets, är extremt opepp på att ta gräsklipparen till en verkstad och betala pengar för att avhjälpa problemet.
Några tips på hur jag gör eller om det går att byta ut den delen och var man hittar rätt del?
Första bilden är på höger sida som inte är trasig.
Har provat att borra med makita cobalt metallborr på låg/mellan hastighet och smörjt med wd40 men kommer knappt någonstans så får inte i en grispitt.
Äger ingen svets, känner ingen med svets, är extremt opepp på att ta gräsklipparen till en verkstad och betala pengar för att avhjälpa problemet.
Några tips på hur jag gör eller om det går att byta ut den delen och var man hittar rätt del?
Ska kolla på skiss så du får rätt art nummer.N Nyfiknast skrev:Har en Klippo Excellent från 1995 och igår efter att den fått sig en service så tänkte jag se om det gick att minska vibrationerna och hittade 2st skruvar och när ena sidan ska justeras så gick skruven av nästan omedelbart och det vibrerar nu mer än innan.
Liknande trådar
-
Klippo, trasigt motorfäste
Trädgårdsmaskiner -
Hur monterar man denna kopplingsspak till klippo excellent s. Vet inte hur fjädrar och ring ska sitta. Hittar ingen sprängskiss på detta.
Trädgård allmänt -
Byta drivrem Klippo Excellent S 2005
Trädgårdsmaskiner -
Klippo Excellent H - orsak till oljeläckage på kamaxel?
Trädgårdsmaskiner -
Trasig drivaxel klippo excellent 2007
Trädgårdsmaskiner