Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Som ni ser på bilderna ovan så blev inte klinkersättning vad jag önskade....plattorna "knackar" (kallas bom?) och fogar har spruckit.
Underlaget är spånskiva som jag gissar rör sig och inte är optimalt som underlag Gissningsvis får jag samma resultat även om jag lägger om enskilda plattor?
Så till min fundering. Jag ville helst inte höja golvet mer än nödvändigt. Vad jag förstått har jag följande alternativ:
1. Golvgips på spånskivan, sen klinker. Finns det tunnare golvgips än 13mm?
2. Flytspackla. Kommer det funka att lägga på spånskivan eller blir det samma problem? Vad bygger en sådan lösning ca i mm?
Finns det fler "rimliga" alternativ?
Nedan är bilder på trösklar. Där finns marginal, men ut mot det andra golvet så sitter en övergångslist....jag vill helst inte byta den mot en tröskel om jag inte måste (därav min önskan om att höja så lite som möjligt).
Logga in
Skapa konto
Mot ytterdörr, ca 20mm
Logga in
Skapa konto
Mot tvättstuga, ca 35mm
Tacksam för tips!
Jag rev bort alla spånskivor. Skruvade lister på insidorna av reglarna och försänkte (limma/skruvade) tillsågade golvspånbitar ned mellan reglarna. Därefter flytspackel ovanpå. Kunde på detta sätt hålla ner golvytan avsevärt. Har gjort så på 2 toaletter och en hall. Kunde lägga klinkers med samma ytnivå som intilliggande parkett.