Plattsättaren blev idag klar med sitt i badrummet.
Efter lite inspektion känner jag mig missnöjd med hur klinkerramen kom. Den är ca 4-5mm under klinkerkanten och kanterna på klinkret intill är skuret, vilket gör att det känns vasst!
Ska klinkerramen ligga såpass långt under att det blir en liten kant? Vassa kanter antar jag att det knappast ska vara heller?
Efter lite inspektion känner jag mig missnöjd med hur klinkerramen kom. Den är ca 4-5mm under klinkerkanten och kanterna på klinkret intill är skuret, vilket gör att det känns vasst!
Ska klinkerramen ligga såpass långt under att det blir en liten kant? Vassa kanter antar jag att det knappast ska vara heller?
4-5 mm låter mycket men 1-2 mm låter bättre. Nåja, fråga om plattisen har en slipkloss som man kan slipa klinkerkanter med så att dom blir lite rundade och mjuka.
http://www.kgcverktyg.se/plattsaettningsverktyg/handverktyg/handbearbetning/diamantslipkloss-medium-fin-55x95mm-montolit
http://www.kgcverktyg.se/plattsaettningsverktyg/handverktyg/handbearbetning/diamantslipkloss-medium-fin-55x95mm-montolit
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bifogar en kass bild, hoppas det syns. Hörnplattorna är dessutom spräckta, gör man så för att få till fallet? Tycker inte det är snyggt någonstans, och kommer be han göra om. Frågan är bara hur mycket?
Kanten är kanske inte så hög som jag först nämnde, utan mer 3mm vilket kanske är OK.
De ser helt ärligt talat förjävligt ut!
Kan vara bland det värsta jag har sett, ser ut som en 5-åring har lagt plattorna:wow:
Smala fogar, breda fogar i ett virrvarr och givetvis ska plattorna i hörnen skäras till med en vinkelslip eller vattensåg.
Är det verkligen på riktigt en utbildad plattsättare som har varit hos dig ifrån ett riktigt företag?
Smala fogar, breda fogar i ett virrvarr och givetvis ska plattorna i hörnen skäras till med en vinkelslip eller vattensåg.
Är det verkligen på riktigt en utbildad plattsättare som har varit hos dig ifrån ett riktigt företag?
Haha, ja tyvärr så är det ett riktigt företag. Tack för svaren nu vet jag att jag kan ta en
match på måndag om det här! Tack!
match på måndag om det här! Tack!
Haha, jag är rätt petig av mig, men kan faktiskt inte hitta något annat som ser dåligt ut. Har granskat rätt bra faktiskt under arbetets gång. Tyvärr blev det såhär på slutet, men jag hoppas det går bra att få han att göra något åt det!
Tack för alla svar!
Tack för alla svar!