1 207 läst · 8 svar
1k läst
8 svar
Klinker och våtrumsmatta.
Jag har ett sorgebarn till badrum. Det finns toalett och badkar så ingen dusch direkt på golv eller så.
Jag tänkte snygga till med klinker på våtrumsmattan. Det känns stabilt, men är spånskivor under vet jag.
Min tanke är att använda elastisk fogmassa för att fästa och mellan plattorna.
På väggarna någon snygg tapet med några lager klarlack.
Golvet och väggarna är garanterat helt täta.
Men är golvet görbart amatörmässigt sett? Förstår att ett proffs aldrig skulle godkänna en sådan lösning.
Jag tänkte snygga till med klinker på våtrumsmattan. Det känns stabilt, men är spånskivor under vet jag.
Min tanke är att använda elastisk fogmassa för att fästa och mellan plattorna.
På väggarna någon snygg tapet med några lager klarlack.
Golvet och väggarna är garanterat helt täta.
Men är golvet görbart amatörmässigt sett? Förstår att ett proffs aldrig skulle godkänna en sådan lösning.
Medlem
· södemanland
· 707 inlägg
Man kan göra så men det är inte rätt!
Farsan kaklade badrummet på befintlig våtrumsmatta för ett antal år sedan. Det har funkat, toalett och badkar som ingen använder... Han har i och för sig betong under...
Farsan kaklade badrummet på befintlig våtrumsmatta för ett antal år sedan. Det har funkat, toalett och badkar som ingen använder... Han har i och för sig betong under...
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 954 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 954 inlägg
Fixet man fäster klinkern med är rätt aggressivt och kan luckra upp plastmattan så att den tappar sin förmåga att hålla tätt.
Jag föreslår att du sparar pengarna för klinkern till en riktig renovering och är färgen på mattan alltför avskyvärd så prova att måla den.
Jag föreslår att du sparar pengarna för klinkern till en riktig renovering och är färgen på mattan alltför avskyvärd så prova att måla den.
Kanske kan måla golvet och sedan nöja mig med tapetseringen kanske.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 954 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 954 inlägg
Det finns flera trådar i forumet där olika medlemmar har målat med våtrumsfärg utan problem men med vissa mattor verkar det fungera dåligt. Men om du menar att du har målat idag så bör du nog vänta tills i morgon innan du vet säkert hur det blir.
Det var månader sedan. Ska kolla trådarna.BirgitS skrev: