Bytt panna i källaren nu så tänkte fräscha upp källaren lite. Har en gjuten platta som jag skulle tippa är oisolerad. Inte målad eller liknande utan är RÅ. Nu till min fråga. Skall man prima innan man lägger klinkers eller skall man bara tvätta av golvet ordentligt och dammsuga noga. Skall man prima så vad skall man använda för primer? Den borde ju behöva vara öppen.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 399 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 399 inlägg
Primer är alltid att föredra då det är utan nackdelar och väldigt billigt. Välj bara en fix & fog/golv primer lämpligt för betong som inte har något med en tätskikts serie att göra så blir det inga problem.
Vissa tycker det är viktigt att hålla sig inom samma fabrikat medans andra (t ex jag) inte bryr mig. Närmaste bygghandel har garabterat det du behöver.
Vissa tycker det är viktigt att hålla sig inom samma fabrikat medans andra (t ex jag) inte bryr mig. Närmaste bygghandel har garabterat det du behöver.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 399 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 399 inlägg
Kan du länka en som är diffusionstät så kan jag leta fram några öppna. Annars kan du googla fram dom själv det är dock ingen egenskap som dom brukar skylta med då det ofta inte är intressantJohangfx skrev:
Gå till en riktig handlare istället. Finjas primer är bra tex och öppen. https://www.finja.se/produkter/golv-fix-fog/primer-1-l
Biltema primer f är tätJohangfx skrev:Bytt panna i källaren nu så tänkte fräscha upp källaren lite. Har en gjuten platta som jag skulle tippa är oisolerad. Inte målad eller liknande utan är RÅ. Nu till min fråga. Skall man prima innan man lägger klinkers eller skall man bara tvätta av golvet ordentligt och dammsuga noga. Skall man prima så vad skall man använda för primer? Den borde ju behöva vara öppen.
Biltema primer c är öppen
Liknande trådar
-
Primer på klinker - ”pulver”?
Golv -
Hur lägger man klinker vid golvbrunn i källaren?
Tvättstuga -
Storlek på klinkers i källaren
Golv -
Vilken primer ska användas med klinkersättning i källaren
Byggmaterial & Byggteknik -
Flytspackla och klinkers i källaren: Använda primer? Vilka produkter rekommenderas?
Golv