Hej!

Vi har parkett i vårt hus (från 60-talet) och i hallen skulle vi vilja ersätta ca 6 kvadrat med klinkers eller sten. Det finns ett element strax innanför dörren, så därför skulle vi gärna vilja lägga vattenburen golvvärme, för att golvet ska torka med tanke på att vi har flera barn och det blir mycket spring och kladd.

Vi är inte så händiga, så vi kan inte göra detta själva.

Mina frågor:
1) Vilken typ av hantverkare gör sånt här? Badrumsfirmor eller golvläggare, eller vilka?
2) Vi har fått en offert från en badrumsfirma. De vill ha 38 000:- + moms för att göra jobbet. Då förmodar jag att klinkersen inte ingår... Det var väldigt mycket mer än jag har kunnat drömma om. Är det jag som har noll koll, eller låter det dyrt?
3) Vad tror ni det är som drar upp priset så mycket, är det väldigt mycket jobb att få värme i golvet?

Tacksam för alla svar - jag har svårt att veta hur jag ska göra men vill gärna ha det där golvet lagt...

Det finns flera sidor på nätet där ni kan lägga ut en förfrågan och beskrivning av vad ni vill ha gjort. Sedan kontaktar en hantverkare er för en offert.

http://brabyggare.se/
http://www.bello.se/

Det finns säkert fler såna här sidor, men det här är dom två som jag vet om. Lägg in en förfrågan där så finner du säkert någon bra hantverkare till ett bra pris.

T
På den lilla ytan tjänar du på att lägga elslingor istället.

Om du hade gjort det själv hade det kostat max 10000 kr inklusive material.

Lägg in det själv. Elvärme är både enklare och billigare. Svar på din fråga pm priset: Ja, det är grymt dyrt!
En stor anledning till offertens sköna siffror heter Stockholm..... Jag bor där själv och det finns mången hantverkare som helt enkelt tar en rövare då och då... Hade du bott på en mindre ort hade du lätt hittat en bra gubbe att fixa ditt golv ganska snart. Till anständigt pris dessutom.

38000 + moms låter dyrt. fick offert på samma yta idag och det hamnade på 14500 dock utan golvvärme.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.