Tänkte lägga klinkers i hallen men hade önskat golvvärme. Har golvvärme som primär uppvärmningskälla i huset så det ligger redan slingor i golvet dock inte i halldelen av mån märklig anledning (förra ägaren som installerat det).
Hur gör jag smidigast om jag vill ha slingor även i hallen? Går ju knappast att bara "dra" i slingorna som ligger. Måste jag koppla in nya slingor och/eller dra upp alla slingor och lägga om dessa?

Är det el eller vattenburen golvvärme?
Oavsett så så kommer du få lägga nya slingor, du kan inte göra ngt med dom bef.

surris
S Skogsrebellen skrev:
Tänkte lägga klinkers i hallen men hade önskat golvvärme. Har golvvärme som primär uppvärmningskälla i huset så det ligger redan slingor i golvet dock inte i halldelen av mån märklig anledning (förra ägaren som installerat det).
Hur gör jag smidigast om jag vill ha slingor även i hallen? Går ju knappast att bara "dra" i slingorna som ligger. Måste jag koppla in nya slingor och/eller dra upp alla slingor och lägga om dessa?
Dra en ny slinga och koppla in till fördelaren.

J Jörgen Ö skrev:
Är det el eller vattenburen golvvärme?
Oavsett så så kommer du få lägga nya slingor, du kan inte göra ngt med dom bef.
Det är vattenburen så får väl be en rörläggare komma i fixa det

Vet du om det är förberett med tomslangar från fördelaren?

T Tiger79 skrev:
Vet du om det är förberett med tomslangar från fördelaren?
Lite osäker på det, en jäkla massa slingor i källaren som den förra ägaren lämnat kvar (tanken var att de skulle läggas i källaren).
Sen sitter fördelaren inne på toaletten men tveksamt om det går tomslangar från den.

surris surris skrev:
Dra en ny slinga och koppla in till fördelaren.
Då behöver jag väl dra upp golvet till fördelaren som sitter inne på toaletten för att kunna dra en ny slinga.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.