Hej!

Har svårt att hitta en ny klinga i rätt storlek. Bör vara 184mm och hålstorlek 7mm.
Någon som sett vart man kan köpa ett nytt blad?

skiva1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

skiva2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
JE888 skrev:
Hej!

Har svårt att hitta en ny klinga i rätt storlek. Bör vara 184mm och hålstorlek 7mm.
Någon som sett vart man kan köpa ett nytt blad?

[bild]
[bild]
Är hålet verkligen bara 7mm? Låter väldigt litet? Är för sig ny inom det här med snickeri men de flesta nyare cirkelsågar har större hål tror jag.
 
Ska dubbelkolla imorgon. Ser att det står MYE7 på bladet. Kanske är något typ av mått.
 
Har aldrig sett en klinga med 7 mm centrumhål (men det betyder iofs nödvändigtvis inte att det inte finns). Enligt mitt ögonmått handlar det snarare om 20 mm, eller kanske 16.
 
Redigerat:
Tror du kommer ha svårt att hitta en klinga med 7mm centrumhål, men vad vet jag....

Föreslår att du tar kontakt med en lokal mekanikfirma som kan svarva en ny klämring, typ:

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu vet jag inte hur din maskin ser ut, men jag gissar att du har en "bred" motoraxel och en 7mm skruv, med tillhörande klämring. Dvs att 'axeln' som går genom sågklingan är skruven.

Ursäkta snabbskissen på ett kuvert, men jag tror den förklara hur jag tänker....
 
fast det är lite otydligt här? Klingan som är på bilden, den avbildar alltså inte den du behöver utan den visar bara en random klinga med ett hål för dom som inte vet hur en klinga ser ut eller vad?
 
Vilken maskin är klingan till?
 
det är en black&decker modell äldre! Idag hade jag tillgång till att mäta igen och det av ca 16 mm hål.
Så det var mätningen som gått snett :surprised:

Det är klingan på bilden som ska ersättas.
 
nåt alldeles förskräckligt snett då lär tilläggas...............man behöver inte ens mäta för att inse att hålet inte är 7mm...........:)
 
får skylla på skjutmåttet :rolleyes:
 
richardtenggren
Det låter som DU når högre noggrannhet genom att använda en linjal eller tumstock;)
 
fick bli en helt ny maskin, säljaren sa att maskinen var så åtgången att klingan kunde lossnat vilken sekund som helst. Då kunde det vart helt slutmätt :wow:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.