Hej!
Har svårt att hitta en ny klinga i rätt storlek. Bör vara 184mm och hålstorlek 7mm.
Någon som sett vart man kan köpa ett nytt blad?
Har svårt att hitta en ny klinga i rätt storlek. Bör vara 184mm och hålstorlek 7mm.
Någon som sett vart man kan köpa ett nytt blad?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Är hålet verkligen bara 7mm? Låter väldigt litet? Är för sig ny inom det här med snickeri men de flesta nyare cirkelsågar har större hål tror jag.JE888 skrev:
Tror du kommer ha svårt att hitta en klinga med 7mm centrumhål, men vad vet jag....
Föreslår att du tar kontakt med en lokal mekanikfirma som kan svarva en ny klämring, typ:
Nu vet jag inte hur din maskin ser ut, men jag gissar att du har en "bred" motoraxel och en 7mm skruv, med tillhörande klämring. Dvs att 'axeln' som går genom sågklingan är skruven.
Ursäkta snabbskissen på ett kuvert, men jag tror den förklara hur jag tänker....
Föreslår att du tar kontakt med en lokal mekanikfirma som kan svarva en ny klämring, typ:
Logga in
Skapa konto
Nu vet jag inte hur din maskin ser ut, men jag gissar att du har en "bred" motoraxel och en 7mm skruv, med tillhörande klämring. Dvs att 'axeln' som går genom sågklingan är skruven.
Ursäkta snabbskissen på ett kuvert, men jag tror den förklara hur jag tänker....
Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg
fast det är lite otydligt här? Klingan som är på bilden, den avbildar alltså inte den du behöver utan den visar bara en random klinga med ett hål för dom som inte vet hur en klinga ser ut eller vad?
Medlem
· Västernorrland
· 10 887 inlägg
nåt alldeles förskräckligt snett då lär tilläggas...............man behöver inte ens mäta för att inse att hålet inte är 7mm...........
Liknande trådar
-
Gå ner i storlek på sågklinga till cirkelsåg?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Cirkelsågklinga till kap och gersåg?
Skillnad på klinga till kap/gersåg och bordcirkelsåg?
Tunn sågklinga till bordcirkelsåg?
Passande kap / klyv klinga till cirkelsåg - funktion och kvalité
Verktyg, Maskiner & Fordon