258 läst · 3 svar
258 läst
3 svar
Klen rördimension?
Rördimension?
Hus: 2 vån., med full källarvåning.
Boarea= 254 m2, Biarea ( källarvåning)= 130 m2.
Vån. 1, har toa och badkar. Vån. 2, har toa och badkar.
Egen brunn med hydrofor i källarvåningen( KV).
Vattenrören i KV, är 22 mm, koppar.
Ett 15 mm, koppar, kallvatten- och ett 15 mm, koppar, varmvattenrör är kopplade från 22 mm rören i KV, upp genom taket i KV, till en fördelning under diskbänken i vån.1. Denna fördelning försörjer vån.1 och vån. 2. Längden på 15 mm rören från KV= omkr. 1,5 m.
Klagomål från de som duschar, när någon använder toaletten, eller mycket vatten används i köket, är att temperaturen varierar för mycket, även om badkarsblandaren är en tryckbalanserad termostatblandare.
Fråga: Borde inte rören FRÅN KV till fördelningen under diskbänken vara av större diameter än 15 mm? I så fall vilken dimension?
Tacksam för svar!
Ett 15 mm, koppar, kallvatten- och ett 15 mm, koppar, varmvattenrör är kopplade från 22 mm rören i KV, upp genom taket i KV, till en fördelning under diskbänken i vån.1. Denna fördelning försörjer vån.1 och vån. 2. Längden på 15 mm rören från KV= omkr. 1,5 m.
Klagomål från de som duschar, när någon använder toaletten, eller mycket vatten används i köket, är att temperaturen varierar för mycket, även om badkarsblandaren är en tryckbalanserad termostatblandare.
Fråga: Borde inte rören FRÅN KV till fördelningen under diskbänken vara av större diameter än 15 mm? I så fall vilken dimension?
Tacksam för svar!
Då jag inte får något svar, undrar jag, om frågan är så dum att ingen vill svara.V vpmas skrev:Rördimension?
Tacksam för svar!
Tacksam för kritik, som förbättrar frågan.
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 360 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 360 inlägg
Kanske är mina lässvårigheter men det är hopplöst svårt att fatta någonting från ditt inlägg, eller rättare sagt skulle det krävas mycket jobb av mig själv för att förstå...
Korta frågor får mest svar och ännu bättre är bilder...
Mitt tips är att du ritar en enkel skiss med dimensioner och avstånd så läsaren slipper spendera 10minuter för att förstå hur det ser ut.
Korta frågor får mest svar och ännu bättre är bilder...
Mitt tips är att du ritar en enkel skiss med dimensioner och avstånd så läsaren slipper spendera 10minuter för att förstå hur det ser ut.