Status
Tråden går ej att kommentera.
Otäckt snygg tjej. Obs finns snygga ljusa tjejer också. Tror jag är feminist faktiskt. gillar feminina tjejer. Ska nog lägga min röst på lilla söta Gudrun nästa gång.
 
I
En annan har ju växt upp med såna här tidningsserier och kristendomslektioner i skolan.
abner.jpg

Vad har hänt med människorna?
Måste lägga in en till, observera att man använde like redan då.
like.jpg

Är de osedliga får väl moderatorn ta bort dem.
 
Mig gör det orolig...detta är sociala mediers baksida, det blir masshysteri och drev över saker som i grund och botten är noll och ingenting.

Visst, skjortan är osmaklig...för mig mest på grund av total brist på stil och inte det "sexistiska", men kom igen, vi pratar om en 40-årig snubbe som brinner för vetenskap, som är tatuerad likt en riktig biker och som uppenbarligen missat en del när det gäller mode. Om det varit en kvinna som haft motsvarande typ av klädesplagg med lättklädda hunkar hade hon istället hyllats bland PK-folket...dubbelmoral så det stänker om det.
 
  • Gilla
Goteborg och 3 till
  • Laddar…
Paxman skrev:
Mig gör det orolig...detta är sociala mediers baksida, det blir masshysteri och drev över saker som i grund och botten är noll och ingenting.
Det där träsket kommer jag aldrig kliva ner i. Det är ungefär lika lockande som rökning.
 
  • Gilla
mycke_nu
  • Laddar…
Nyfniken skrev:
I allra värsta fall får du väl jobba när du är på jobbet. :wow:
Det är vad jag försöker göra. Läsning av Byggahus kan vara en fullt legitim del mitt jobb.
 
andersmc skrev:
Det är vad jag försöker göra. Läsning av Byggahus kan vara en fullt legitim del mitt jobb.
Lucky bastard. Jag får hålla mig till toabesöket (pun intended)
 
Mikael_L
Per Eskilsson skrev:
Vill bara meddela att dejtingsajten nu är blockerad. Vill samtidigt informera er om att det inte alltid är så lätt för mig att se hur slutresultatet ser ut. Den lättklädda stående kvinnan är naturligtvis mycket mer påklädd för mig i systemet. Så här presenteras hon där. De är lurigare än man tror.
Shit, menar du att det visas annat annonsunderlag för site-ägaren än vad som sen kommer ut.
Det är ju i så fall rätt upprörande ... :eek:
 
Jag är lite förvånad att det är så många som är upprörda, kränkta m.m. Internet är laglöst land som kryllar av skrupelfria amöbor vilka agerar på det sätt som de anser gynna dem själva maximalt. Att vanliga hederliga människor drabbas är inget som de (amöborna) förlorar någon sömn över, så är det bara.

Är detta OK, nej givetvis inte, men det var på 90-talet som det var upprörande. Idag borde alla veta att det är så här och fokusera på det som är bra med Internet istället samt att se till att inte bli drabbad av skumraskfigurerna. Personligen är jag mest resignerad och filtrerar bort allt som har med reklam att göra, både på teknisk väg men även fysiskt...jag tittar helt enkelt inte på reklam på hemsidor.
 
Nej, jag är inte upprörd, jag är tämligen likgiltig. Problemet är att min arbetsgivare har nån slags censurfilter i brandväggen. Jag vet inte exakt hur det fungerar, men om det gör någon slags bildanalys så finns risken att Byggahus hamnar på svarta listan och blir oåtkomligt.
 
Mikael_L skrev:
Shit, menar du att det visas annat annonsunderlag för site-ägaren än vad som sen kommer ut.
Det är ju i så fall rätt upprörande ... :eek:
Ja, det verkar vara så. Kan någon minnas att de sett den jysstare annonsen med mera kläder innan jag laddade upp just den bilden?
 
Real7 skrev:
Jag blir ledsen när jag läser sagor för min dotter och måste byta ut han mot hon eller barnet i böckerna då alla bara handlar om pojkar, när hon förstår hur frånvarande flickor är i litteraturen kommer hon känna sig kränkt, med all rätt.
Det här tycker jag verkligen sätter pricken över i när det handlar om mina åsikter kring hur lättkränkt Sverige är... man väljer att leta efter saker att bli kränkt och diskriminerad av...
I detta fallet tycks problemet vara att det saknas kvinnliga karaktärer i enstaka barnböcker, lösningen i min värld tycks enkel... gå till bokhandeln och köp nya böcker. Inläggsförfattaren tycks dock anse att det är lättare att se problemet som just ett problem och hävda könsdiskriminering istället.

Summa summarum... vill man känna sig kränkt eller diskriminerad så finns det gott om saker att skylla på, vill man känna sig nöjd och glad så låter man bli att se dessa "icke-problem".
Vill man vara med och påverka jämnställdheten och diskrimineringen till det bättre så tror jag att det finns många bättre vägar att gå än att exempelvis beskatta män, förbjuda pepparkaksgubbar i luciatåg, klaga på uteblivna fru gårman skyltar, kvotera in kvinnor i styrelser etc.
Jag tror att folk som inte har tillräcklig kraft för att ta tag i riktiga problem letar upp dessa "icke-problem" och engagerar sig i dessa för att känna att dom bidrar till förbättring.
 
  • Gilla
Thomas59 och 7 till
  • Laddar…
Jag hakar på DeesL's resonemang och känner att här kan vi göra en insats!

Real7 skrev:
...
Jag blir ledsen när jag läser sagor för min dotter och måste byta ut han mot hon eller barnet i böckerna då alla bara handlar om pojkar, när hon förstår hur frånvarande flickor är i litteraturen kommer hon känna sig kränkt, med all rätt. Så nog spelar Herr och Fru Gårman roll, som mycket annat...
Real7, tala om din dotters ålder, så skall vi hjälpa dig med förslag på bra barnböcker med kvinnliga huvudpersoner!
Men under tiden kan du väl gå till biblioteket och låna
Ivar Arosenius Kattresan
kattresan_stillbild.jpg
Astrid Lindgrens Pippi- och Ronja-böcker
bild_9.png
och vilken som helst av tusentals hästböcker, som Britta och Silver t.ex.
britta-og-silver.jpg

(Kanske du hittar fel på dessa också förstås)
 
  • Gilla
DeesL
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Satan, jag läste fel först, tyckte det stod
möt afrikanska sniglar
Whatever floats your boat. Vi är inte fördomsfulla. :)
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
http://www.forskoleburken.com/2014/01/sida-for-bocker-med-genus-perspektiv.html?m=1

Här är mitt strå till stacken... trevlig läsning.
Hoppas nu inte att ditt barn tar illa upp när hon märker hur underrepresenterade männen är i vissa fall av litteraturen DU anser dig ha rätt att bestämma att HON ska tycka om

Hoppas inte du byter ut han mot hon i alla böcker ni läser... då handlar ju alla böcker om flickor istället, men det kanske inte är lika "fel" för dig?

Fram för riktig jämnställdhet!
33% män, 33% kvinnor och 33% hen:ar
(OBSERVERA IRONIN)
 
Redigerat:
  • Gilla
kontorsråttan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.